Ga naar inhoud

Plaatsen/verdwijnen van foto's op Windows Spaces


irene

Aanbevolen berichten

Sinds een kleine 2 jaar houd ik bij Windows Spaces met heel veel plezier een Weblog bij.

Het plezier wordt regelmatig nogal vergald door foto problemen:

De foto die ik bv vandaag bij een item heb geplaatst, vind ik (toevallig als ik elders lees) ook bv bij een item van of 2 weken geleden of 6 maanden geleden geplaatst.De foto die daar weer hoort is helemaal verdwenen. Wil ik die verdwenen foto weer opnieuw plaatsen, dan is hij uit de map waar ik hem uithaal geheel verdwenen.(Ik heb dus nu schaduwmappen)

Ik ben dus dagelijks mijn Blog aan het nalopen mbt de foto's en het is allemaal irritatie

Ik heb diverse mails naar Windows gestuurd...maar geen reactie/resultaat.

Ik dacht dat het mogelijk aan mij lag, totdat een andere mede-Blogster bij Spaces hetzelfde probleem bleek te hebben.

Het gebeurt voornamelijk met foto's die kortgeleden zijn genomen en op de PC zijn geplaatst

Ik kreeg een vermoeden dat het mogelijk aan de nummering van de foto's zou kunnen liggen.Vaak geef ik foto's niet meteen een naam als ik ze op mijn PC plaats. Met als gevolg dat diverse foto's een vrijwel identiek nummer hebben.Ik heb dus nu alle foto's een naam gegeven.En ik hoop dat het hiermee is verholpen maar dat moet ik eerst even een weekje aanzien.

Wie herkent dit probleem en wat was je oplossing ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie S en ik heb inderdaad ook het idee dat het aan de cijfers ligt...ik kijk het nog wat dagen aan

Als je heel ver zoekt op de Windows Space site blijk je toch nog een mogelijkheid tegen te komen om met Windows contact op te nemen. Ik heb ze net een soortgelijk bericht als hier eerder geplaatst gestuurd en voila binnen een paar uur toch een reactie:

***********************************************************

Beste Irene,

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Spaces Support.

Inderdaad een vreemd probleem. Wat ik je in ieder geval wil aanraden is ervoor te zorgen dat je je computer en Internet up to date hebt. Dit kan als volgt:

- Verzeker je er van dat op je computer de laatste updates van Windows geïnstalleerd zijn.

Klik op de link hieronder om je computer te scannen voor de laatste updates:

http://windowsupdate.microsoft.com/

- Verwijder cache en cookies.

Het is mogelijk dat je browser de pagina direct probeert te benaderen vanuit de cache van je computer. Elke keer dat je je aanmeldt bij het Internet worden tijdelijke Internet bestanden of cookies opgeslagen in de cache van je computer. Na verloop van tijd worden deze bestanden rommelig en dit kan een ongunstige invloed hebben op de communicatie. In plaats van de pagina direct via de server te benaderen, herkent je browser de inhoud van de website in de cache, wat moeilijkheden kan veroorzaken bij het bekijken van sommige pagina's. Je kunt de cache van je browser opschonen en de cookies verwijderen om de prestaties van je browser te behouden.

Volg hiervoor alsjeblieft de onderstaande stappen:

1. Open een nieuwe Internet Explorer browser.

2. Klik op "Extra" en klik vervolgens op "Internetopties".

3. Klik op de tab "Algemeen".

4. Klik op "Verwijderen" onder het kopje "Browsergeschiedenis".

5. Klik op "Bestanden verwijderen..." en klik op "Ja".

6. Klik op "Cookies verwijderen..." en klik op "Ja".

7. Klik op "Geschiedenis verwijderen..." en klik op "Ja"

8. Klik op "Sluiten"

9. Klik "OK" om het Internetopties scherm te sluiten.

- Controleer voor spyware of adware programma's die mogelijk op je computer geïnstalleerd zijn.

Om er zeker van te zijn dat je systeem niet geïnfecteerd is door een vorm van spyware of adware, raad ik je aan je computer te scannen voor deze programma's. De eenvoudigste vorm van spyware of adware programma's leveren je een serie advertenties op. Die komen regelmatig te voorschijn als pop-ups op je computer.

Je kunt meer informatie vinden over spyware of adware en hoe het van je computer te verwijderen op deze website:

http://www.microsoft.com/netherlands/thuisgebruikers/beveiliging/default.mspx

Na het uitvoeren van alle stappen vernieuw je je Windows Live Spaces pagina door te klikken op de knop "vernieuwen" in je browser of door op de knop "F5" op je toetsenbord te drukken.

Tevens zou ik graag extra informatie hebben over je probleem, om deze beter te kunnen onderzoeken:

- Heb je dit probleem op iedere computer (en zou je dit kunnen uitproberen)?

- Zien je contactpersonen ook verkeerde foto's bij de verkeerde blog, of is het voor buitenstaanders wel goed te zien?

Kun je een screenshot sturen van je probleem (dus de verkeerde foto's die bij verkeerde blog)? Dit kan als volgt:

a. Druk op de "PrintScreen (Prt Scr)"-toets om een screenshot te maken.

(Let op: sommige computers werken de screenshots alleen als je de "CTRL"-toets ingedrukt houdt tijdens het drukken op de "PrintScreen (Prt Scr)"-toets)

b. Klik op "Start" en vervolgens op "Uitvoeren". Typ "mspaint" en druk op de "ENTER"-toets.

c. Als er een documentvenster van Paint wordt geopend, druk tegelijkertijd op "CTRL"-toets en de "V"-toets. De screenshot wordt in het document geplakt.

d. Sla het document als een JPEG-bestand op en stuur ons dit samen met je reactie op.

Op deze manier hebben wij een beter beeld van je probleem en kunnen we beter aan een oplossing werken.

Ik hoop dat je met het bovenstaande uit de voeten kunt. Als je vragen hebt over de stappen, aarzel niet contact met ons op te nemen. Laat weten als je probleem blijft voortbestaan. Ik kan je wellicht zelf niet helpen, maar ons Product Specialist team in Amerika kan je probleem verder onderzoeken wanneer nodig.

Nog een prettige zondag gewenst en ik hoop van je te horen.

Met vriendelijke groeten,

***********************************************************

Ik ga dit deze week wel eens bekijken, maar mogelijk heeft iemand aleen mening over de inhoud van deze brief aub ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer onwaarschijnlijk.

Het wel zo als je internet opruimt dat je een nieuwe status van de pagina hebt.

Maar als tekening 1 bij blog 1 hoort dan zal het niks veranderen.

Tenzij tekening 1 gewijzigd is naar tekening 2 dan kan de bovenstaande gegevens inderdaad weer corrigeren naar tekening 2 anders ziet je tekening 1

Maar dat is volgens mij niet uw probleem.

Uw probleem is zo als goed hebt:

Tekening 1 bij blog 1

Tekening 2 bij blog 2

enz.

En niet

Tekening 2 bij blog 1

Moet ik eens nakijken hoe dat zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.