Ga naar inhoud

Printer

Keppetje

Aanbevolen berichten

Schermkleuren en printerkleuren wijken altijd wat af en soms wel heel veel.

Zo heb ik een laserprinter Konica en kleurenprinter van HP

Moet ik zuivere kleuren afdrukken dan is die van HP minder goed dan de laserprinter.

Zo kan bijvoorbeeld Canon printer die ik vorige keer had geen zuiver rood printen.

Op de vraag wat je kan doe:

Bij afdrukken kan u uw printer kiezen en dan klik je op instelling.

In de tab kleur kies je meer kleurinstelling of zoiets.

Daar kan je die bijstellen.

Als je dat nu eenmaal op punt staat dan je naar start / printer / eigenschappen en daar de kleuren difinitief instellen zodat bij de volgende afdruk de juist kleur hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een stuk moeilijker want een foto afdrukken op fotopapier ziet ook anders uit dan foto afdrukken op gewoon dik papier van 160 gr.

Doe eerst een kleurentest:

Kleurentest

Kijk eerst met de beeldscherm naar de kleuren.

Je moet op die afbeelding alle kleuren zien maar let vooral naar zuiver rood : geel : blauwe : zwart : en de minder zuivere kleur grijs.

Zo nodig de beeldscherm eventueel aanpassen.

Nu moet je wel begrijpen dat de printer alle kleuren moeten maken uit slechts 3 kleuren en zwart. Sommige printer hebben meer kleuren maar ook al hebt je 6 kleuren inkt de basis blijft 3 kleuren.

Bij wit wordt niks afgedrukt in tegengestelde op de scherm wel.

Nu moet de printer bruin afdrukken en dat doet de printer door blauw met geel te mengen en dan rood toe te voegen. Er bestaat ik weet niet hoeveel verschillende nuances van bruin en dat moet de printer allemaal doen met 3 kleuren.

Maar rood inkt magenta wordt niet door alle fabrikanten op de zelfde wijze gemaakt.

Ieder fabrikant moet dit in overweging nemen in functie van de printer.

Een gewone printer is voor gewone afdruk terwijl uw printer een all-round is dus moet de kleuren nog beter zijn.

De kleuren op zicht kan u zoals hieronder instellen.

Je druk kleurentest af en bekijk het.

Je ziet bijvoorbeeld dat rood te donker is en dus stelt je de rood op helder enz.

Zo ziet je bij met HP Officejet Pro K8600 A3 printer dat rood helder is gezet.

Je zult een paar moeten afdrukken wat kostelijk is om een zo goed mogelijke resultaat te zetten.

Een andere oplossing zou zo zijn:

Je stel iets af en druk het af met de bedoeling ook te gebruiken.

Bekijk het en de volgende keer stel je nog iets beter af enz.

Het vreemde bij HP printer en dat vind ik toch tegenover de printer Canon / Epson is vooral de snelheid bepalend voor de kleuren.

HP printer kent niet de principe van gewone afdruk. Gewone afdruk van die andere printers is van goed kwaliteit kleuren en bij fotokwaliteit is de kwaliteit nog beter.

Anderzijds indien u de benadering van gewone afdruk bij HP zou instellen dan zou u veel inkt verbruiken. Dat is mijn mening.

Anderzijds druk onze kleurenlaserprinter tegen veel hoger snelheid en veel hoger dpi veel betere kleuren afdruk. Ik praat hier een volledig kleuren afdruk A4 tegen zowat 20 bladzijde per minuut. Laserprinter geeft warme kleuren die je moeilijk met Inkjetprinter kan halen tenzij u de veel duurdere segment neemt.

Ook dient je dit op te letten:

Indien je via draadloos afdruk zal er altijd kwaliteitsverlies zijn bij lange afstand.

Eveneens ook via andere computer afdrukken.

post-6829-1417703845,562_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Hoi,

Op gewoon papier drukt hij normaal af. Maar op foto papier is mijn groen zo goed als geel, mijn rood bijna roze, enzo verder.

Ik ga nog eens die kleurentest doen. Ik laat u iets weten als het gelukt is.

Mijn excuses voor het late antwoord.

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.