Ga naar inhoud

virussen heeft mijn computer gecrashed, wat nu??

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!!!

Wie kan mij helpen? Ik heb absoluut geen verstand van computers maar zit wel ( volgens mij dan) met een vet probleem.

Ik heb verschillende virussen op mijn pc zitten waaronder de trojan.

Ik had wel een virusscanner opzitten en die heeft hier ook een melding van gemaakt maar op een of ander manier niet geblocked (waarschijnlijk door toedoen van mijn onwetendheid!

Het gevolg: mijn computer start niet meer op.

Ik kom als ik hem probeer op te starten op een blauw scherm met de volgende tekst:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Er is een poging gedaan om te schrijven naar alleen-lezen-geheugen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer op starten. (Dit heb ik dus meerdere malen geprobeert maar opstarten helpt niet).

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er een nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS -geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopien uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie(mogelijk in het engels)

*** stop: 0x000000be (0x804e3bf6, 0x004e3161, 0xf78d6cc8, 0x000000000b)

Kan ik nu niet gewoon de virussen verwijderen op een of ander manier????

Wie kan mij helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets zegt me gezien jouw foutmelding dat je Windows XP gebruikt als ik juist ben volg dan deze stappen zo niet vertel ons eens welke Windows je gebruikt.

Ook wil ik voor het zekere weten of de driver NTFS.SYS niet de oorzaak is?

dat staat indien het een bekend probleem is onderaan in de foutmelding. Nu je typ dit niet dus ik ga ervan uit dat het inderdaad troep is dat de foutmelding veroorzaakt.

Wat gaan we nu doen.

- We printen deze tekst af =)

- We zeggen onze vader op en ademen eens diep in (joke)

- We gaan eerst een proberen Windows xp op te starten in Veilige modus.

- Druk hiervoor regelmatig op de knop "F8" Elke halve second is geen overbodige luxe. We doen dit tot wanneer we de scherm krijgen: "Windows-Menu Geavanceerde opties" als je al Windows XP wordt opgestart ziet dan ben je al te laat, herstart de computer en druk nog meer op F8

- In dit scherm scroll je naar beneden en kies: MS-DOS Prompt in Veilige modus

- Eens Windows is opgestart typ je dit in het zwarte ventster: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe en druk op ENTER

- Kies een eerdere herstelpunt. (het liefst een herstelpunt met een datum dat je weet dat je pc toen nog niet besmet was)

- Herstart de computer

- Druk terug zo snel als je kan op de F8 knop en kies vervolgens: Veilige modus met netwerkondersteuning.

- Als de computer is opgestart, open je het internet en ga naar deze pagina:

http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html 

en voer de online scan uit en verwijder indien van toepassing de virussen.

- download daarna Avast:

http://www.avast.nl/

- Installeer deze en als hij vraagt volledige systeem controle plannen bij volgende opstart, kies je JA

- Download nu CCleaner op:

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

- Installeer deze en voer het uit.

- Download nu anti-malware op:

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

installeer deze en voer het uit.

Herstart de computer en Avast zou moeten scannen (dat kan lang duren)

LAATSTE OPTIE

Lukt het niet om welke vorm van veilige modus je computer op te starten?

- Start de computer op met de cd-rom van windows xp.

- Laat het setup programma volledig uitvoeren. Tot wanneer je 3 opties ziet van het setup programma.

-Windows xp installeren / herstellen / afsluiten

-We kiezen dan herstellen

-Als de computer vraag bij welke installatie hij zich moet aanmelden dan kies je: 1

- Als de computer dan vraag naar het wachtwoord van de administrator dan typ je die in. Is er geen Administrator wachtwoord dan typ je gewoon op ENTER

- Typ nu: bootcfg /default en druk op enter.

- Typ nu: chkdsk /F en druk op enter.

- niet toepasselijk op alle systemen: typ nu: sfc / scannow

- Herstart de computer

Start de computer nog niet op?

Okay dan gaan we naar niveau 3

- Start de computer op met de cd-rom van windows xp.

- Laat het setup programma volledig uitvoeren. Tot wanneer je 3 opties ziet van het setup programma.

-Windows xp installeren / herstellen / afsluiten

-We kiezen dan herstellen

-Als de computer vraag bij welke installatie hij zich moet aanmelden dan kies je: 1

- Als de computer dan vraag naar het wachtwoord van de administrator dan typ je die in. Is er geen Administrator wachtwoord dan typ je gewoon op ENTER

- (heel belangrijk sla geen enkel bestand over nu en doe exact wat ik typ)

-typ deze reeks regels in het zwarte scherm (na elke regel druk je wel op ENTER)

md tmp

copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak

copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak

copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak

copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak

copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system

delete c:\windows\system32\config\software

delete c:\windows\system32\config\sam

delete c:\windows\system32\config\security

delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system

copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software

copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam

copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security

copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

Typ nu: exit en de computer herstart vanzelf.

- In de meeste gevallen moet je computer nu wel werken.

- Zoniet dan moeten we ook nog de register aanpassen maar ik wacht ff af.

- Laat ons weten wat het resultaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.