Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik mij de scythe ninja mini cpu koeler aangeschaft, maar had ik heel wat problemen om deze netjes passend op de processor te krijgen. De koeler moest bevestigd worden op een 775 socket, maar ik kreeg hem er gewoonweg niet op gedrukt.

Als eerste "oplossings"poging had ik dan maar de bevestigingsklipjes een tandje naar beneden gezet (Deze bevestigingsklips lijken 3 standen te hebben, zie foto, het is het onderste systeem) maar dan was er toch nog beweging mogelijk en stond de koeler niet 100% vast. Zo heb ik hem even (niet erg lang) gebruikt (met een sempron 3100+).

649_1196094016.jpg

Omdat ik nu een nieuw moederbord (Gigabyte GA-MA780G-UD3H) en processor (AMD Athlon 64 LE-1660) heb gekocht, wil ik het deze keer helemaal in orde doen.

Heeft er iemand tips, alternatieven of ervaringen hoe je dit soort bevestigingsmechanisme (onderste op de foto) op een deftige en veilige manier vast krijgt? Ik zal je dankbaar zijn, wat heb heel wat schrik om dit systeem op mijn nieuwe moederbord uit te proberen

Geplaatst:

zo te zien schroef je de beugels aan de koeler vast en vervolgens zet je de koeler op de cpu en druk je de beugeltjes om de clipjes...

bij mij staan ze met de normale scythe ninja op de middelste stand en moest behoorlijk wat kracht zetten toen!

zolang je de koeler niet in een vreemde hoek op je cpu zet is er niets aan de hand :-)

Geplaatst:

Ok, ik maakte me zorgen over het feit dat er op de 2de stand bij mij nog beweging in te krijgen was, op de eerste stand durfde ik niet door te duwen uit schrik dat mijn moederbord het ging begeven (toen zat mijn moederbord wel nog vastgeschroefd in de case).

Hopelijk past hij beter op mijn nieuwe moederbord

Geplaatst:

je hoeft niet bang te zijn dat je moederbord zomaar doorbreekt hoor :-)

deze zijn ontzettend sterk en kunnen behoorlijk wat kracht hebben!

als hij bij de 2e stand behoorlijk los zat dan kan je de eerste stand wel proberen hoor :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.