Ga naar inhoud

Google foutmelding

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb sinds vandaag een vervelend probleempje.

Als ik een zoekwoord in google intyp (in de werkbalk of via de site) krijg ik de volgende foutmelding:

Het spijt ons...

... maar uw zoekopdracht lijkt erg op een geautomatiseerd verzoek van een computervirus of spywaretoepassing. Om onze gebruikers te beschermen, kunnen we uw verzoek op dit moment niet verwerken.

We zullen uw toegang zo snel mogelijk herstellen, dus probeer het snel opnieuw. Als u vermoedt dat uw computer of netwerk is geïnfecteerd, kunt u in de tussentijd een viruscontroleprogramma of spywareverwijderingsprogramma uitvoeren om ervoor te zorgen dat uw systemen geen virussen en andere schadelijke software bevatten.

Als u deze foutmelding voortdurend ontvangt, kunt u het probleem mogelijk verhelpen door uw Google-cookie te verwijderen en de startpagina van Google opnieuw te bezoeken. Ga naar de online ondersteuning van uw browser voor browserspecifieke instructies.

Als uw gehele netwerk hierdoor wordt getroffen, kunt u meer informatie vinden in het Helpcentrum voor de zoekmachine van Google.

Onze excuses voor het ongemak. We hopen dat we u gauw weer zullen terugzien op Google.

Iemand bekend met deze foutmelding? Wat zou het kunnen zijn? Ik durf voorlopig nauwelijks nog een paswoord van een toepassing ingeven, uit vrees dat ik inderdaad een besmetting heb.

Zoeken op internet (via yahoo...) bracht aan het licht dat mensen hier meestal last van hebben na het ingooglen van onfrisse zaakjes of dergelijke, waardoor google misbruik zou vermoeden en proberen voorkomen. Ik heb bij mijn weten echter nooit zoiets gedaan...

Standaard staan zone-alarm en avg antivirus op mijn pc...

Cookies verwijderen bood geen soelaas. Momenteel scan ik op virussen...

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even meekijken naar malware :

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.