Ga naar inhoud

1 Laptop met spontaan een lange pingtijd

Henry

Aanbevolen berichten

ping -t 74.125.79.106

min. 11 ms. max. 431 ms. gem. 21 ms. verloren 0

ping -t 69.17.117.207

min. 192 ms. max. 542 ms. gem. 187 ms. verloren 0

C:\Users\Henry & Chantal>tracert 74.125.79.106

Traceren van de route naar ey-in-f106.google.com [74.125.79.106]

via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms Henry-Chantal.mshome.net [192.168.0.1]

2 11 ms 7 ms 5 ms 10.210.224.1

3 21 ms 8 ms 8 ms zl-rc0001-cr101-irb201.core.as9143.net [213.51.1

37.193]

4 8 ms 9 ms 9 ms asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.1

58.100]

5 15 ms 9 ms 11 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]

6 10 ms 11 ms 9 ms 209.85.248.88

7 14 ms 13 ms 16 ms 72.14.233.114

8 12 ms 15 ms 16 ms 72.14.239.197

9 17 ms 17 ms 17 ms 209.85.255.118

10 18 ms 15 ms 13 ms ey-in-f106.google.com [74.125.79.106]

De trace is voltooid.

C:\Users\Henry & Chantal>

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op basis van uw gegevens is er niks mee met de snelheid van uw internet.

Dat zijn normale snelheden op ieder computer.

69.17.117.207 = speedtest.net

74.125.79.106 = www.google.be

Gemiddeld 187 ms bij speedtest is een heel normale snelheid.

Waarom is bij speedtest langzamer dan bij google hangt af van de server van speedtest. Als speedtest kan hun server de opdracht geven om niet meer dan zoveel klanten per minuut af te werken om zo de server niet te belasten.

Daarbij speelt de locatie ook een rol.

Google heeft bijna in elke land vele servers staan terwijl speedtest op bepaalde locatie servers heeft staan.

Dat is net zoals een auto die tegen 100 km per uur rijdt.

Een afstand van 200 km zal de auto veel vlugger afleggen dan een rit van 500 km.

Zo moet je internet ook bekijken.

Zo zijn er servers die overdag maximaal per bezoeker een download limiet geven van 150 kb per seconde en na 2 uur s'nachts een snelheid geven van maar liefst 350 kb per seconde of meer.

Dat is altijd zo geweest.

De snelheid van internet wordt in principe bepaald door de tegenstaander en de afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, begrijp de stelling.

Maar vreemde is dat als ik 2 laptop naast elkaar zet is diegene waarvan de info hierboven is een gem. pingtijd bij speedtest heeft van 19 ms. en deze een pingtijd van ongeveer 476 ms. gemiddeld

En deze laptop is ook erg langzaam met reageren op een website aanvraag, tegenover de andere laptop dat niet is...

Download en upload snelheid is helemaal niks, maar voornamelijk de ergenis dat website nu traag opent en dus langer nodig heeft om te reageren en de andere laptop heeft nergens last van.

Tot voor kort had deze laptop dat probleem niet is zo ineens was dat hij stuk slomer was.

groeten Henry Eibrink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een laptop's mekaar te meten zo beiden laptop hetzelfde moeten zijn wat waarschijnlijk niet zo is.

We hebben veel computers en laptops en als ik zou meten hoe snel ik laptop of computer internet browser kan opstarten en naar bepaalde website wilt dan geen enkel computer / laptop dezelfde tijd halen zelfs niet in de buurt.

De snelste is mijn laptop in minder dan 0,5 seconde om google op te halen met IE8

De langzaamste denk ik in zowat 5 seconde. Beiden zijn draadloos.

Toch heeft langzaamste de beste draadloos verbinding van 125 Mbps en de snelste heeft een draadloos verbinding van 65 Mbps.

De langzaamste heeft XP en de snelste Vista.

Maar de langzaamste heeft pentium 4 processor 1700 Mhz en 2 GB geheugen terwijl de snelste computer Mobiel T8600 en 4 GB geheugen maar die heeft wel de snelle intel draadloos netwerk.

Ook de netbook van acer met linux is een zeer snelle op gebied van verbinding.

Als ik met mijn eigen computer naar google gaat dat duurt het zowat 3 seconden.

Maar ik ben altijd blij dat ik internet hebt. Maar de mijne computer werkt ook hard en staat 24 uur te werken per dag. En als mijn provider het laat afweten door panne dat is het pas erg als je geen internet hebt.

Vergeet niet dat 475 ms nog altijd nog geen 0,5 seconde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is zeker waar.

Heb 3 weken geen verbinding gehad en was een ramp toen ik alles via mobiel moest doen.

Maar verder is alles wel goed aan de laptop, als ik het goed begrijp.

Ik krijg binnenkort een nieuwe modem omdat de snelheid hoger wordt, heb inmiddels al een nieuwe router die voorbereid is op nieuwe snelheden.

Er zit in de laptop een Intel Wifi link 5100, is die ook geschikt voor snelheid boven de 50 Mb, ze gaan bij Ziggo uit eindelijk naar 120 toe, maar weet niet of deze dat aan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de nieuwe router koopt dan eentje van type N = 300Mbps.

Ook als haalt de modem slechts 120 Mbps

Intel wifi 5100 haalt 300 Mbps. Ik geloof dat ik dezeflde type heb.

Wel moet ik zeggen dat bij Telenet 15 Mbps is bij downloaden.

Officieel mag ik 2 computer aansluiten maar bij maximaal gebruik is dat ben wel de tel kwijt 10 computers / laptops misschien zelfs meer als de vrienden van mijn zoon ook op internet gaan bij ons.

Dus 120 Mbps denk ik niet dat bij u het geval is. Zal wel iets anders zijn.

Ik denk eerder 120 GB downloaden en dat is heel veel.

1 Mbps per computer is al een behoorlijke snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 20-23 Mbps download snelheid gemiddeld via nieuwsgroepen en ze gaan straks naar 50 Mbps en volgend jaar naar 120Mbps bij Ziggo.

Ik heb geen limiet op mijn download, dan had ik na paar dagen wel een blokkade zoveel als ik eraf haal en ook regelmatig upload.

Ik heb geen maximum zover ik weet, heb nu 3 laptops en 2 PC's draaien en nog een NAS server en nog nooit echt gezeur gehad.

Maatje van mij helpt memet opzetten, weet wel een en ander ervan, maar dit hierboven allemaal was allemaal nieuwe informatie

Ok, dan zit dat goed, nieuwe modem is een N type, merk in ieder geval al dat het wel beter download, dan denk ik dat ik iedereen moet bedanken en ik weer heel wat kennis wijzer ben geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gaan kijken en inderdaad binnenkort krijgt iedereen van Ziggo een nieuw modem met een snelheid van 50 Mbps en nog dit jaar halen ze 80 Mbps.

Ik heb wel nergens kunnen lezen wat de download limiet is.

Bij telenet is dat bij mijn geval 30 GB per maand down en upload voor de prijs dat vergelijkbaar is als Ziggo maar bij die is ook TV en nog iets ingegrepen.

Ik zal eens naar Telenet mailen om eens goed tot hun verstand te brengen.

Wel dit opletten:

stroom van router uitzetten.

Alle computers uitzetten.

Nieuwe modem plaatsen.

Stroom van router aanzetten en dan de computers.

Dan worden alle instellingen aangepast.

Toch wel vreemd:

Europa is grenzeloos en toch kunnen we geen Nederlandse provider nemen.

Blijkbaar kennen ze dat niet in de Europese Parlement met zogezegd pietere leden.

Nota: als je weet dat in mijn tijd download 1,8 Kb is per seconde om een mp3 in drie à 4 minuten als je geluk had te downloaden dan weet je hoe snel het nu is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja da's is zo, als goed is krijg ik modem ergens volgende week heb ik bericht van gehad, deze moet wel opnieuw aangemeld worden, want gaat via andere server lopen.

Ik ben ooit begonnen met een tel. verbinding, toen moest je nog inbellen met een 14k4 modem, maar was wel super eigenlijk in dit tijd, het echte ontdekken...

Nu kun je natuurlijk veel meer en ook heel veel dingen zijn geimplanteerd, maar net als auto techniek (can bus) is alles geintergreerd in hardware en software, maar zijn zoveel variabelen wat nu naast de ouderwetse techniek kapot kan gaan of net niet doen wat het helemaal zou doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.