Ga naar inhoud

[OPGELOST] trojan cognac

Aanbevolen berichten

Hey,

Eergisteren wou ik nog naar een film kijken laat in de nacht, op m'n windows xp VAIO laptop.

Ik had nog nooit problemen met de site. Maar deze keer was ik zo dom een nieuwe, door andere gebruikers, goed gequoteerde server te gebruiken. Na 5 minuten film, blokkeerde mijn computer en kreeg ik precies een rogue binnen: een anti-virus alert: zoveel infecties gevonden. Ik probeerde m'n taakvenster te openen, maar dat was precies reeds uitgeschakeld. Ook esc lukte niet. Dan maar de hele computer uitgezet, omdat ie toch niets meer wou doen en terug aangezet. Geen probleem meer, AVG free Edition vond ook niets.

Gisteren wou ik dan terug wat op de computer werken, aan m'n thesis, en ik kon niet inloggen. Daarna lukte het wel, bij een volgende poging. Maar ik zag dat uit de onderste balk de icoontjes van AVG, MSN Messenger verdwenen waren. Op mijn bureaublad een lopend zandlopertje zonder iets te doen. Dan maar internet uitgeschakeld. Programma's kon ik niet openen. Computer uitgeschakeld en daarna terug in normale modus geopend: zelfde problemen: niet kunnen inloggen, en niks kunnen openen. Daarna deed ik scan via AVG in veilige modus. En waren vele files geïnfecteerd met trojan Cognac. Die had ie gecleaned. Maar ik zag nog in regidit dat beest staan, met allemaal waarden en nog andere dingen. Maar ik weet echt niet of die sleutels nog actief waren.

Een vriend raadde me aan terug in normale modus te gaan, wat ik deed, maar neen, hij was er nog.

Direct computer uitgeschakeld, terug avg scan gedaan in veilige modus, maar hij vond niets meer!!!

Dus nu weet ik echt niet meer wat te doen en hoe... wil wel een logje bijvoegen, maar kan ik Hijackthis downloaden en laten lopen in veilige modus? of moet dat in adminstrator modus? In geen geval durf ik nog in normale modus te gaan, eer ik weet wat ik moet doen met die sleutels...

Heb wat opzoekingen gedaan, maar heb enkel een iemand gevonden met die trojan, en hij deed antivirusscans in norm modus en zn compu was eraan voor de moeite. :( Kon zelfs niet meer in veilige modus werken.

Ook hoorde ik iets van systeemherstel uitschakelen. Omdat trojan anders gereactiveerd wordt. Als iemand mij wil helpen, aub echt alles stap voor stap uitleggen, waar ik wat moet gaan zoeken, want ben een newbie op vlak van 'beestjes' vernietigen. En dit lijkt me eerder een monster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt toch lekker als besmetting "Cognac", niet :-)

Maar om er mee opgezadeld te zitten is het natuurlijk niet zo lekker. Start je PC in "veilige modus" en ja, daar kan HijackThis dus zonder gevaar uitgevoerd worden.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu, ik heb liever een glas witte wijn. Nu ja, ben een vrouw, dus da's redelijk typisch naar 't schijnt.

Hier het logje. Nu moet ik via Internet Explorer werken, Fiefox heeft het opgegeven in veilige modus.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 15:39:47, on 21/07/2009

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = De Standaard Online

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Club VAIO

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG8\Toolbar\IEToolbar.dll

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: ShoppingReport - {100EB1FD-D03E-47FD-81F3-EE91287F9465} - C:\Program Files\ShoppingReport\Bin\2.5.0\ShoppingReport.dll (file missing)

O2 - BHO: WinGDI Class - {12c7290a-157b-4f43-b109-97e792c598ed} - C:\WINDOWS\iehost.dll (file missing)

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll

O2 - BHO: XML module - {500BCA15-57A7-4eaf-8143-8C619470B13D} - C:\WINDOWS\system32\msxml71.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG8\Toolbar\IEToolbar.dll

O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files\AVG\AVG8\Toolbar\IEToolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\Apoint\Apoint.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [skyTel] SkyTel.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Program Files\Realtek\InstallShield\AzMixerSel.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Mouse Suite 98 Daemon] ICO.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [sonyPowerCfg] "C:\Program Files\Sony\VAIO Power Management\SPMgr.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [iSBMgr.exe] C:\Program Files\Sony\ISB Utility\ISBMgr.exe

O4 - HKLM\..\Run: [switcher.exe] C:\Program Files\Sony\Wireless Switch Setting Utility\Switcher.exe

O4 - HKLM\..\Run: [VAIO Update 2] "C:\Program Files\Sony\VAIO Update 2\VAIOUpdt.exe" /Stationary

O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [ssAAD.exe] C:\PROGRA~1\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O8 - Extra context menu item: Add RSS Support Site to VAIO Information FLOW - C:\Program Files\Sony\VAIO Information FLOW\aiesc.html

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Transfer by Image Converter 2 Plus - C:\Program Files\Sony\Image Converter 2\menu.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: ShopperReports - Compare product prices - {C5428486-50A0-4a02-9D20-520B59A9F9B2} - C:\Program Files\ShoppingReport\Bin\2.5.0\ShoppingReport.dll (file missing)

O9 - Extra button: ShopperReports - Compare travel rates - {C5428486-50A0-4a02-9D20-520B59A9F9B3} - C:\Program Files\ShoppingReport\Bin\2.5.0\ShoppingReport.dll (file missing)

O9 - Extra button: Run IMVU - {d9288080-1baa-4bc4-9cf8-a92d743db949} - C:\Documents and Settings\fem\Menu Start\Programma's\IMVU\Run IMVU.lnk (file missing)

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.club-vaio.com/en/

O15 - Trusted Zone: *.sony-europe.com

O15 - Trusted Zone: *.sonystyle-europe.com

O15 - Trusted Zone: *.vaio-link.com

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgpp.dll

O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL,C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll

O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: AVG8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: Image Converter video recording monitor for VAIO Entertainment - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\Image Converter 2\IcVzMon.exe

O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: MSCSPTISRV - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\AVLib\MSCSPTISRV.exe

O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\AVLib\SPTISRV.exe

O23 - Service: SonicStage SCSI Service (SSScsiSV) - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe

O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

O23 - Service: VAIO Event Service - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VAIO Event Service\VESMgr.exe

O23 - Service: VAIO Media Integrated Server (VAIOMediaPlatform-IntegratedServer-AppServer) - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VAIO Media Integrated Server\VMISrv.exe

O23 - Service: VAIO Media Integrated Server (HTTP) (VAIOMediaPlatform-IntegratedServer-HTTP) - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VAIO Media Integrated Server\Platform\SV_Httpd.exe

O23 - Service: VAIO Media Integrated Server (UPnP) (VAIOMediaPlatform-IntegratedServer-UPnP) - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VAIO Media Integrated Server\Platform\UPnPFramework.exe

O23 - Service: VAIO Media Gateway Server (VAIOMediaPlatform-Mobile-Gateway) - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VAIO Media Integrated Server\Platform\VmGateway.exe

O23 - Service: VAIO Cooporated Initialisation (VCI) - Sony Corporation - C:\Program Files\Sony\VAIO Cooperated Initialisation\VCI_SVC.exe

--

End of file - 8916 bytes

Dank bij voorbaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O2 - BHO: ShoppingReport - {100EB1FD-D03E-47FD-81F3-EE91287F9465} - C:\Program Files\ShoppingReport\Bin\2.5.0\ShoppingReport.dll (file missing)

O2 - BHO: WinGDI Class - {12c7290a-157b-4f43-b109-97e792c598ed} - C:\WINDOWS\iehost.dll (file missing)

O2 - BHO: XML module - {500BCA15-57A7-4eaf-8143-8C619470B13D} - C:\WINDOWS\system32\msxml71.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O9 - Extra button: ShopperReports - Compare product prices - {C5428486-50A0-4a02-9D20-520B59A9F9B2} - C:\Program Files\ShoppingReport\Bin\2.5.0\ShoppingReport.dll (file missing)

O9 - Extra button: ShopperReports - Compare travel rates - {C5428486-50A0-4a02-9D20-520B59A9F9B3} - C:\Program Files\ShoppingReport\Bin\2.5.0\ShoppingReport.dll (file missing)

O9 - Extra button: Run IMVU - {d9288080-1baa-4bc4-9cf8-a92d743db949} - C:\Documents and Settings\fem\Menu Start\Programma's\IMVU\Run IMVU.lnk (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:( Bah, wil juist melden dat malwarebytes Antimalwzre niet wil scannen bij me. Heb wel 10 keer geprobeerd om het in veilige modus te laten lopen. En steeds alles geherïnstalleerd. Heb dan een link op een andere pagina genomen, en ook via de site van Malwarebytes zelf geprobeerd, maar niks. Alles loopt goed. Als ik op voltooien druk... gebeurt er echter niks. Geen update en geen start van het programma, en het prgrama zit wel degelijk opgeslagen onder mijn Program Files. Kan het gewoon niet starten.

Iemand die een oplossing weet? Of moet ik iets anders afzetten ofzo?

Dank bij voorbaat...

ps: verwijderen items gelukt na driedubbelchecken of ik de juiste had aangevinkt. ;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst eens iets anders :

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!

• Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik heb de gids gelezen, maar toen ik klikte op het icoontje op m'n bureaublad, en daarna in het venster dat verscheen op uitvoeren klikte, gebeurde er niks. Heb dan nog een poging ondernomen, zelfde resultaat... Rechts klikken op het icoon en uitvoeren als geeft iets anders weer: deze service kan niet in veilige modus worden gestart.

Heb ook geprobeerd om AVG uit te schakelen, zoals in de gids stond, maar heb in veilige modus (en na trojan had ik dat ook niet meer in normale modus) geen icoontje meer in het taakvenster (of die balk onderaan, hoe dat ook heet). Via het programma zelf en in Program Files heb ik proberen zoeken naar wat er in de gids beschreven stond om hem uit te zetten, maar opties als advanced, tools etc vond ik niet.

Zou wel willen proberen via administrator, maar kan niet inloggen, omdat ik zogezegd het paswoord niet ken. Normaal gezien is deze computer nieuw en ik heb nog nooit de optie administrator gebruikt, of er een paswoord voor gegeven.

Wat nu? Opgeven? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgeven, nog niet :-)

Doe eerst even dit : Start -> Uitvoeren -> typ combofix /u Dan opnieuw downloaden, maar tijdens het downloaden de naam van het bestand combofix.exe wijzigen in bvb scan.exe ... en probeer dan eens of het wel lukt. Zonder uitschakelen van het antivirusprogramma.

Als je inlogt als "administrator" en je hebt geen wachtwoord ingegeven, probeer dan eens te blijven klikken met blanco paswoord. Soms lukt het dan om deze hindernis te nemen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me again...

Wat adminstrator betreft: had al geprobeerd via een blanco paswoord, op aanraden van een vriend ook mijn paswoord, admin en administrator gebruikt, zonder succes.

Voor de rest... ik vrees het ergste. Nu moet ik typen op de Macbook van m'n vader. In veilige modus geraak ik niet meer op internet, niet via Firefox of Internet Explorer. (ze flikkeren enkel nog even op, of explorer zegt server niet gevonden, bij eender welke site, internet ligt aan voor wireless op pc en via macbook raak ik wel op internet)

Volgens mij is het een en het ander aan het proberen de veilige modus te blokkeren.

Het duurde eeuwen eer ik in veilige modus kon. F8 en F9 werken niet meer, om erin te raken, ik word direct doorgestuurd naar normale modus, of krijg de opties zoals veilige modus met netwerkmogelijkheden niet meer te zien, en word direct doorverwezen naar windows media center, waarna ik op de pagina kom van inloggen via normale modus en een keer zelfs kwam ik in veilige modus, zonder iets gedaan te hebben =$. Dan heb ik maar uitgezet.

F5 werkt wel nog om in veilige modus te raken, veel was ik er niet mee, want zoals gezegd, firefox en internet explorer werken niet meer. Uiteindelijk heb ik geprobeerd om via deze computer Combofix te downloaden op stick te zetten en te installeren op mijn pc, maar kon die naam natuurlijk niet veranderen. :(

Nu ben ik te bang om mijn pc nog uit te zetten, misschien werkt F5 binnenkort ook niet meer?

Wat ik gisteren ook zag waren kleine veranderingen tijdens proberen opstarten in veilige modus: 3 sec blauw scherm... commando's die op scherm komen, redelijk snel weg ook, denk 1,5 seconde. Ze vielen me tevoren niet op.

Dus er zit waarschijnlijk niets anders op dat dat systeemherstel te doen? :(

Heb geen schijven van m'n Vaio, wel een soort systeemherstel functie (haalt online programma's af of zoiets) .

Iemand nog enig idee? Of zou ik na een uur proberen inloggen, toch nog eens proberen hem uit te zetten en in veilige modus te raken, om te kijken of internet explorer toch nog werkt? Al denk ik van niet, ging zo eerste dag bij firefox. :(

thanks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.