Ga naar inhoud

[OPGELOST] ADSL + LAN netwerk

dikken

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb totaal geen ervaring met een ADSL modem en heb daarbij volgende vraag:

Kan ik een draadloze router, bvb linksys wrt54g, gewoon aansluiten op de adsl modem en mits de juiste instellingen vanuit de router mijn netwerk opbouwen?

mvg,

bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi stegisoft,

Bedankt voor je info,

ADSL (skynet) is al aanwezig. maar er is slechts één enkele pc rechtstreeks via een adsl modem aangesloten.

Het is nu hun bedoeling een laptop te kopen en zouden daar graag draadloos mee op internet willen. Het inrichten van het netwerk is voor mij geen probleem, heb zelf een netwerk thuis met 5 pc (bedraad en draadloos).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikken,

Als je een beetje logisch was had je eigenlijk kunnen weten op voorwaarde natuurlijk dat de router geschikt is voor ADSL en dan hebt je gelijk om eerst te vragen.

Als PC op de modem kan dan kan ook de Router op de modem.

Router is eigenlijk niks anders dan een mini-computer die alles regelt.

Zoals je zei hebt u ervaring met netwerk en dus kan u ook de laptop erop aansluiten door middel van draadloos.

Let wel op dat de nieuwe laptop minstens van de draadloos N type is en deze kan op router gaan maar als je degene later een nieuwe router moeten kopen dan is het minstens van de N type of hoger en dan is de laptop ook klaar voor.

De huidige router is van de G type = 54 Mbps en dat is voldoende voor maximaal 4 computers / laptop als je fatsoenlijk internet wilt hebben. Voor 54 Mbps is de afstand wel in een zekere belang. Waarschijnlijk kan je in de router dit verhogen door de B/G of 11/54 signaal naar G of 54 signaal te zetten bij de afdeling kanalen en SSID

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.