Ga naar inhoud

[OPGELOST] router

Gast maximiliaan

Aanbevolen berichten

Gast maximiliaan

Ik ben in het bezit van een netgear router WGR614 v9 54mbps en een draadloze usb adapter waar 3 computers op draaiden en aangesloten door Zeelandnet.De hoofdcomputer werkt met een kabel via de router en de andere twee zijn draadloos vaarvan 1 met de usb adapter maar die heeft van af het begin niet goed gewerkt.Nu het probleem ik had problemen met de toshiba laptop en moest windows xp er opnieuw opzetten dat is gebeurt en de drivers zijn ook geinstalleerd maar nu ziet de laptop mijn router niet meer wel die van een ander(sitecom) waarschijnlijk in de buurt.Wat ik ook probeer het lukt niet ook als ik een kabel aansluit via de router is de melding geen kabel aanwezig.Als ik via netwerkverbindingen een net werk op vraag wordt er niets gevonden ook de site.com niet want die geeft een te zwak signaal.Is er iemand die mij kan helpen.

Max

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst de met kabel internet maken.

Kijk eerst waar de kabel binnekomt op de laptop of de lampje brand.

Als lampje brand dan is kabel goed aangesloten.

Kijk nu bij de router of de kabel ook een lampje brand.

Als alles ok is dan verder:

Start / configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik nu op Thuisnetwerk aan de linkerzijde

Klik volgende

Klik volgende

Klik overige

Vink de bovenste

Klik volgende

Geef hier uw netwerknaam.

Ga nu zo verder.

Bestand en printer delen aan vinken.

Diskette niet nodig.

Start / configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik op de LAN verbinding en met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts van u op IPX/SPX

OK

OK

Kan zijn dat u computer moet opstarten en doe dat.

Na opstarten zo'n 5 à 10 minuten wachten.

Als alles goed is dan hebt je internet en netwerk.

Als dat niet zo is dan moet je de netwerkkaart driver installeren.

En terug van begin doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast maximiliaan

Stegisoft bedankt voor het advies maar het werkte niet omdat het wacht woord en inlogcode niet werden gepakt door de router dus de computer zag de router niet wel 2 en een half uur met netgear aan de lijn geweest wat een service niets was te veel alles is gelukkig opgelost nomaals bedankt voor het advies.

Max

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.