Ga naar inhoud

ik geraak er maar niet aan uit !!!

Aanbevolen berichten

help mij aub

:viking:

mijn laptop met besturingssysteem vista heeft al twee maand niet meer updates kunnen installeren...

probleem:

msn lukt niet om aan te melden en updates kunnen niet worden gedownload of geinstalleerd... vista vind zelfs geen updates, hij blijft maar zoeken !!!

info:

- panda antivirus plus firewall (maar hier ligt het niet aan, heb hem er al es volledig afgesmeten om te kijken of die de oorzaak was)

- spybot en adaware geinstalleerd (deze zet ik af vooraleer de update te proberen te doen lopen)

- defender wil ook niet meer updaten

in taakbeheer heb ik gedriedubbelcheckt of er geen anti spy software actief was...

de foutcode van vista: 80072EFD

de foutcode van msn: 80048820

ps: msn 'de server is dus wel beschikbaar als ik probeer aan te melden eh'

ik kom onozel hier, heb zelf veel kennis van pc's maar dit versta ik niet... ben beginner in vista, verlang bij dit soort problemen terug naar xp hehe

zit hier ergens een goeroe met een gouden tip of oplossing ???

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een gokje :

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!

• Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer het es, heb ondertussen dankzij combofix gezien dat er een NORTON ANTISPYWARE software actief was, amai, deze moet goed verstopt zitten !!!

momenteel loopt er een norton removal tool

de log post ik straks,

ik ken zelf tamelijk veel van pc's dus ben erop gebrand om zelf een oplossing te vinden...

mits enige hulp natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.