Ga naar inhoud

Mailen raar maar waar

Aanbevolen berichten

Het is altijd al geweest dat ik geen mails buiten krijg die groter zijn dan 7 mb op mijn Vista en vroeger xp, en die zelfde mail gaat nu probleemloos buiten op mijn iMac. Hoe zou dit komen, het gaat toch via de zelfde provider Telenet. Ik al blij dat ik een iMac in bezit heb die tenminste grote mails buiten krijg en zowel bij mac als windows staat alles gewoon standaart ingesteld. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de tekst van Telenet:

Maximale grootte van een e-mail.

Een e-mail bericht (zowel een dat je ontvangt als een dat je verstuurt) mag niet groter zijn dan 10 MB. Grotere berichten worden niet verstuurd en kan je niet ontvangen. Let op: door de manier waarop attachements in e-mail verwerkt worden verlies je wel wat capaciteit, in praktijk komt het er op neer dat je attachements kan opsturen met een grootte van 7-8 MB. Wil je grotere bestanden uitwisselen, gebruik dan je webpagina of een een andere oplossing.

Gierige vrek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de tekst van Telenet:

Maximale grootte van een e-mail.

Een e-mail bericht (zowel een dat je ontvangt als een dat je verstuurt) mag niet groter zijn dan 10 MB. Grotere berichten worden niet verstuurd en kan je niet ontvangen. Let op: door de manier waarop attachements in e-mail verwerkt worden verlies je wel wat capaciteit, in praktijk komt het er op neer dat je attachements kan opsturen met een grootte van 7-8 MB. Wil je grotere bestanden uitwisselen, gebruik dan je webpagina of een een andere oplossing.

Gierige vrek.

Ik weet dat de bestanden niet groter mogen zijn dan 10 MB, maar als hij nog geen bestand buiten krijgt van 7 MB op Vista mail, maar wel op mijn Mac krijgt hij dit moeiteloos buiten . Hoe valt dit dan te verklaren, 7 MB blijft toch maar 7 MB. ;-) zowel op Vista als op Leopard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad 7 mb blijft 7 mb.

Dat is eigenlijk een heel goede vraag waarom wel bij Mac kan.

Misschien heeft dat te maken dat Mac anders omgaat met verzenden van email dan Vista.

Ik heb nog nooit met Mac gewerkt maar misschien is Leopard in staat om dat bestand te verkleinen dat het u wel lukt. Dat is de enige verklaring dat ik kan geven. Maar ik ben wel een echte lompe boer in verband met Mac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad 7 mb blijft 7 mb.

Dat is eigenlijk een heel goede vraag waarom wel bij Mac kan.

Misschien heeft dat te maken dat Mac anders omgaat met verzenden van email dan Vista.

Ik heb nog nooit met Mac gewerkt maar misschien is Leopard in staat om dat bestand te verkleinen dat het u wel lukt. Dat is de enige verklaring dat ik kan geven. Maar ik ben wel een echte lompe boer in verband met Mac.

Mac valt best mee hoor, ik werk er nu 5 weken mee en een goed boek gekocht en dan kom je al veel verder. Ik wil nu niet meer terug naar Vista, alles is wennen in het begin maar daarom ben je nog niet lomp hoor. ;-) Je bent nooit te oud om te leren. :pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet lomp om met Mac te werken als ik die heb maar ik ben te lomp om over Mac te praten. Dat is een heel verschil.

Mij maakt het niet uit om welk besturingssysteem het is.

Ik kan met alles werken ook Linux.

Met Linux heb ik wel ervaring maar geen PC.

Ik moet nog wachten tot er een nieuwe PC komt en dan zal ik Linux installeren.

Ook zal er een Apple laptop of Laptop met Mac komen.

Ik kan eventueel meerder besturingssysteem op 1 pc zetten maar dat doe ik niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet lomp om met Mac te werken als ik die heb maar ik ben te lomp om over Mac te praten. Dat is een heel verschil.

Mij maakt het niet uit om welk besturingssysteem het is.

Ik kan met alles werken ook Linux.

Met Linux heb ik wel ervaring maar geen PC.

Ik moet nog wachten tot er een nieuwe PC komt en dan zal ik Linux installeren.

Ook zal er een Apple laptop of Laptop met Mac komen.

Ik kan eventueel meerder besturingssysteem op 1 pc zetten maar dat doe ik niet meer.

Ik blijf ook maar met 1 besturingssysteem werken op mijn Mac, geen Windows meer. De 2 pc computers met Vista blijven wel, en de laptop ook. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft waarschijnlijk te maken met het "capaciteitsverlies" door headers en zo die het mailprogramma gebruikt.

Waarschijnlijk is het mailprogramma van de Mac veel economischer in gebruik wat dit betreft en kunnen daardoor wel grotere bestanden verstuurd worden.

Weer een minpunt voor micrsoft :-)

Ik geloof je echt ;-), nog een paar keer een groot bestand verzonden van 9 mb met mac mail zonder probleem en met windows mail krijg ik dat bestand niet buiten. :s Gewoon bij neerleggen, maar heb ook ontdekt dat mac mail mijn mails vlotter en sneller binnenhaalt. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.