Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zou graag een grotere hd plaatsen in mijn pc.

Momenteel zit er een wd 3.5, 80 gb - ide in en deze zou ik graag vervangen door een grotere.

Mijn vraag is nu, kan ik er een inbrengen van 250gb of zit er daar een grens in?

Moederbordnaam Asus P4GV-FSC

CPU Type Intel Celeron, 2633 MHz

Ik heb wat rondgesurfd maar kwam niet tot een antwoord.

Kunnen jullie mij verder helpen met nuttige informatie of waar kan ik dit bekomen?

Dank

Geplaatst:

Volgens mij is uw pc een fujitsu / siemens computer.

Kan u ook de type opgeven?

Die 80 gb wordt standaard bijgeleverd.

Maar normaal gezien kan het geen kwaad.

Indien u die harde schijf als extra bijzet moet je wel dit opletten:

indien het een IDE harde schijf is (dus met brede kabel platte kabel) dan moet je wel opletten dat de tweede schijf als slave is ingesteld als het op dezelfde lijn staat met de eerste schijf. Tweede schijf op het einde van de kabel pluggen.

Is het een sata2 versie raadpleeg dan uw boekje.

Geplaatst:

Mijn type pc is Fujitsu/Siemens Scaleao L

Mijn oude hd moet eruit en vervangen worden door een nieuwe en daarmee ook een grotere.

Aansluiting : IDE

Hartelijke dank

Geplaatst:

Dank voor de reactie.

Inderdaad ik heb ook al wat rongeneusd op de sites, maar daarmee ben ik zeker niet wijzer geworden.

Volgende maal in de plaats van een merkcomputer aan te schaffen, gewoonweg een van de Aldi aankopen. Je krijgt daar tenminste nog wat info mee op cd.

Ik zal het proberen met een ide schijf van 160gb. Indien het niet moest gaan dan schaf ik mij een pci controller aan voor aanpassing.

Hopelijk nog ergens verkrijgbaar

Geplaatst:

Ik ben geen voorstaander van Aldi computer en net als siemens is de moederbord speciaal gemaakt.

Als je merk computers wilt kopen koopt dan Dell, HP, Asus, Sony, Toshiba, MSI.

Minder ben ik voor Acer, Aldi, Lidl, siemens

Maar je kan op de meeste plaatsen ook online bestellen en daar laten in mekaar steken. Het voordeel is dan dat je alvorens te kopen hier een raad kan vragen naar de samenstelling. Yaninck en Aaronk1 zullen met plezier u helpen met de samenstelling maar ook een computer samenstellen op basis van uw bugget.

Dat is naar mijn mening een betere keus op basis van ervaring. Ook zullen ze indien uw bugget toelaat opletten dat u later upgrade mogelijkheden hebt.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.