Ga naar inhoud

Netwerkcentrum refreshed niet?

JeanB

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik ben nu al een tijdje aan het trachten Media Center Extender aan de praat te krijgen maar om de 1 of andere reden laat netwerkcentrum het delen van bestanden niet toe omdat ze zogezegd geen netwerkverbinding is. Netwerkcentrum zelf geeft immers ook hoogstens aan dat er "draadloze netwerken beschikbaar zijn", ook al hangt deze notebook altijd in dit netwerk en heb ik altijd internetverbinding. Het lijkt alsof netwerkcentrum niet refreshed en denkt dat er geen verbinding is. Ik vermoed dat hier de oorzaak ligt van de problemen om de Media Center Extender funcionaliteit aan de praat te krijgen, dus als iemand een voorstelletje heeft..

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit komt dan goed uit want ik heb wel degelijk een D-link DIR 615 (N router). Op m'n andere notebook (Vista Business) werkt netwerkcentrum wel correct, maar daar staat dan weer geen media center op. En op deze Vista Home Premium is't natuurlijk andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk hebt je andere computer / laptop mac adres toegevoegd aan de router.

Als dat zo is moet je dat ook doen voor Media Center Extender

Media Center Extender mac adres vindt je aan de onderkant of achterkant of op doos.

Media Center en Media Center Extender zijn twee verschillende dingen.

Media Center Extender is een externe draadloos toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wens ik gewoon mijn Xbox 360 te gebruiken als Media Center Extender. Daarom heb ik poorten 53,80,2290,3074,5555 (TCP) en poorten 53,88,1900,3074,3376,7777 (UDP) geforward naar mijn Vista Home Premium PC zoals beschreven in Port Forwarding XBox 360 Media Center on the Dlink DIR-615

Dit lijkt echter niet te helpen en ik krijg nog steeds een configuratiefout na het invoeren van de 8-cijferige extender code in Media Center.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D-link DIR 615 (N router).

De Xbox360 is aangesloten op deze router met kabel, de laptop in kwestie wireless. Ik neem aan dat het probleem niet zozeer te maken heeft met het feit dat de media extender hier in kwestie een Xbox 360 is, maar meer met de netwerksettings op m'n laptop correct ingesteld te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De xbox met netwerkkabel is OK want dat is ook beter.

De laptop heeft die internet?

Ik verondersteld van wel.

Ga naar netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef de naam van de router in het vakje

Zorgt dat particulieren is ingesteld.

Verder dit

Netwerkdetectie inschakelen

Bestanden delen inschakelen

Openbare mappen inschakelen

Printer delen uitschakelen - wel printer aan laptop inschakelen

Wachtwoord uitschakelen

Media delen inschakelen

Verder nog dit:

Ben je in de router geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt allemaal goed te staan, al kan ik vanop de Vista Home Premium PC de aanpassingen van het netwerk niet doorvoeren aangezien ik volgend scherm heb: G50v.JPG

Ik zit wel degelijk op het netwerk maar in netwerkcentrum lijkt dit nochtans niet zo.

M'n Vista Businnes PC geeft netwerkcentrum als volgt weer:

VistaBusiness.JPG

En daar staat het netwerk weldegelijk op particulier.

In de router heb ik poorten 53,80,2290,3074,5555 (TCP) en poorten 53,88,1900,3074,3376,7777 (UDP) geforward naar het ip van de Xbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista Businnes PC lijk mij volledig in order met netwerk en internet.

Hier zou ik bestanden delen aanzetten in netwerkcentrum.

Bestanden delen betekend dat alleen de mappen die je deelt zichtbaar is voor andere in uw netwerk en de rest blijft onzichtbaar.

Vista Home Premium PC is volgens u wel netwerk en internet.

Daar dient je in netwerkcentrum de wachtwoord uitschakelen.

In netwerkcentrum

Klik op netwerkverbindingen beheren

Je ziet daar draadloos verbinding. Is die groen?

Klik dan met rechtermuis op eigenschappen.

Zie je bovenaan uw netwerkkaart?

Zo ja

In netwerkcentrum:

Klik op aanpassen

In vakje bovenaan Home18

Particulieren aanzetten.

Klik OK

Klik nu op Draadloos netwerk beheren

Klik op een van de router die je ziet.

U hebt blijkbaar geen printer?

Zo ja dan in netwerkcentrum van de computer of laptop die printer heeft printer delen aan zetten.

Dan bij printer een printer delen met de rechtermuis.

Afbeelding of log of iets anders kan je hier zo doen:

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Bovenaan op Bladeren klikken

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet u log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.