Ga naar inhoud

Draadloos netwerk beveiligen

Gast EssaJ

Aanbevolen berichten

Wij hebben nu al enkele jaren draadloos internet thuis, maar we zijn er nog altijd niet aan toegekomen om dat te beveiligen. Dus zou ik graag deze vakantie mijn draadloos internet beveiligen, op het internet heb ik veel tutorials gevonden, maar met geen enkele tutorial lukt het mij.

Kan iemand mij soms helpen? ik zit met een router van dlink en pc's op windows en op mac!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet wel zeggen dat d-link slechte informatie geeft.

Open uw browser

Typ 192.168.0.1

Geef login

Indien u nooit in de router ben geweest dan geeft je als username admin en de rest leeg laten.

Ga naar Home

Kies Wireless

Selecteer WPA-PSK

Maak een passphrase van 8 tot 63 karakter (cijfers en of letters en opschrijven of beter kopieren in de kladblok en ergens veilig opslaan.)

Normaal gezien moet je daar ook key 1 tot en met 4 invullen of laten maken doch d-link zegt hier niks van.

Klik op Apply en continu

Vanuit de computer moet je een verbinding maken met uw router en de gegevens invullen.

De bovenstaande methode vertraagd wel uw verbinding.

Ik ben niet echt voorstaander bij 54 Mbps routers.

Dit geldt enkel voor verzenden van uw data.

Het is beter om onderstaande methode te gebruiken:

Ga naar de router

Klik op home

Daar zal je iets zien als mac adres

Daar voegt je alle mac-adressen van uw computers en laptop.

Nu kan niemand binnen bij u.

Een extra beveiliging is ook nog een mac-adress toevoegen bij de gedeelte firewall indien aanwezig.

Op deze manier verlies je geen snelheid.

Hoe mac adressen vinden?

Bij ieder computer en laptop dit bij start / uitvoeren (zoekopdracht bij Vista)

Typ cmd

typ nu ipconfig /all (ipconfig spatie /all)

Je moet wel scrollen.

Daar moet je draadloos lan-verbinding de fysieke adres vinden zoals 00 F5 E6 04 03

Schrijf dit op.

Nota: nul ziet als 0 en doorlijnt.

Indien u router niet beveiligd is met wachtwoord kan je die beste ook instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeld je een wachtwoord geven om naar internet te gaan of een wachtwoord in uw eigen netwerk?

De eerst zal niet gaan zonder de eerste voorstel dat ik gaf.

De tweede is wel mogelijk bij delen van map en daar kan je wachtwoord geven.

Maar als je wilt voorkomen dat iemand gebruikt maakt van uw internet dan kan je beste de tweede voorstel die ik gaf nemen. Je hoeft dan geen wachtwoord te geven maar u ben behoorlijk veilig en niemand kan gebruik maken van uw internet en ook niet lokaal netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is wel waar, maar ik dacht dat ik gewoon een wachtwoord snel snel op mijn internet kon zetten zodat je eerst een wachtoord moest ingeven om op internet te mogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.