Ga naar inhoud

DVD aut. starten

Aanbevolen berichten

Gast pjrijpert
Geplaatst:

Na het plaatsen van een CD of DVD in één van mijn schijvenstations werden deze, tot voor kort, gelezen en kreeg een scherm waarbij ik kon beslissen welke actie ik wilde uitvoeren. Mijn systeem met Windows XP Home doet dit niet meer en dat zou ik graag weer terug willen hebben. Bij de eigenschappen van beide stations staat bij de tab “automatisch afspelen” aangegeven dat ik zelf een keuze wil maken hoe te starten. Wie kan mij de oplossing aanreiken om dit weer te herstellen?

Gast kimirulezz
Geplaatst:

Ik heb dit gevonden, misschien dat je dat kan helpen:

Symptomen

Wanneer u een cd-rom in het cd-rom- of het dvd-rom-station plaatst, wordt de cd-rom mogelijk niet automatisch gestart.

Oorzaak

Het bestand Autorun.inf en de programma's die het bestand Autorun.inf moet uitvoeren, worden mogelijk niet uitgevoerd als u bij Windows XP bent aangemeld als een gebruiker zonder beheerders- of hoofdgebruikersrechten.

Standaard mogen alleen gebruikers die bij Windows XP zijn aangemeld als gebruiker met beheerders- of hoofdgebruikersrechten software installeren. In Windows XP worden bestanden met de extensie .INF gezien als bestanden met installatiegegevens. Daarom wordt het bestand Autorun.inf niet uitgevoerd als u geen beheerders- of hoofdgebruikersrechten hebt.

Oplossing

U kunt dit probleem omzeilen door u bij Windows XP aan te melden als hoofdgebruiker of beheerder.

EDIT [17:24]: Is het gelukt?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.