Ga naar inhoud

knop op Excel-pagina om naar volgende pagina te gaan

stefstef

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

ik wil een vragenlijst maken in Excel.

ik wil een vraag per blad stellen en een keuzerondje laten kiezen.

de resultaten laat ik op een laatste blad automatisch scoren en verwerken in een grafiek.

dat lukt me aardig.

nu wil ik op elk blad een knop plaatsen (die pas actief kan worden als er een keze gemaakt is) en die je naar de volgende vraag, dus naar het volgende blad brengt. Dat lukt me niet

Is het ook mogelijk om de knop op de laatste bladzijde met vragen meteen het allerlaatste blad te laten afdrukken, zonder dat de vrageninvuller dat blad te zien krijgt?

Stef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van excell gebruik je, 2003 of 2007?

Wat jij wil doen, kan in de versie 2003 door gebruik te maken van vba.

Je kan met vba-code perfect instellen dat enkel het (werk)blad met de vraag te zien is en dat de knop om naar de volgende pagina te gaan slechts zichtbaar wordt als er een keuze gemaakt is.

Op de pagina met de laaste vraag link je de code om de pagina met de resultaten (die niet zichtbaar is) af te drukken aan de knop ipv da code om naar de volgende pagina te gaan.

Als je niet overweg kan met vba, mag je het bestand aan een volgende post hangen of per mail naar mij opsturen. Dat is voor mij makkelijker dan zelf iets uit mijn mouw te schudden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Hartelijk dank voor uw hulp.

Ik voeg een vragenlijst in.

De vragen staan nu nog op één blad. Op dat blad heb ik ook een verwerking tot resultaten, die ook op de volgende bladzijde worden samengevat en genormeerd.

Het is de bedoeling dat ik per blad één vraag kan stellen met een gedwongen keuze, waarna er op een knop op het blad naar een volgende vraag kan gegaan worden, mits men heeft geantwoord.

Het zou schitterend zijn als u mij hiermee vooruit kunt helpen.

Stefaan

Bush-Durkee2.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Sorry, ik was dit uit het oog verloren :s

Maar het is inderdaad niet zo eenvoudig als het op het eerste zicht lijkt.

Op de eerste pagina geef je de mogelijkheid het aantal vragen op te geven via de knop "multiple choice".

Als je elke vraag op een andere pagina wil hebben, moet dit in de code achter deze knop uitgewerkt worden. Je moet hier ook bepalen welke vraag er op de pagina komt en de mogelijke antwoorden erbij zetten.

Hier moet je ook de knop bijplaatsen om naar de volgende pagina te gaan en aangeven welke pagina's moeten verborgen zijn en welke getoond mogen worden.

Ga je de vragen en bijhorende antwoorden uit een database halen of van een verborgen pagina in het werkboek zelf?

Het evalueren van het antwoord moet gebeuren bij het overgaan naar de volgende pagina maar dit moet voor elke vraag op een andere manier.

Je kan dus moeilijk een formule gebruiken die op alle vragen van toepassing is, hetgeen betekent dat je op elke pagina andere code nodig hebt achter de knop "volgende pagina"

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.