Ga naar inhoud

prestaties S-ATA

danthius

Aanbevolen berichten

beste, op de 1 juli schreef "be dub" deze tip:

Prestaties SATA harde schijf verbeteren

De prestaties van je sata kan je verbeteren door schijfcache in te schakelen.

Let op: Bij het uitvallen van de stroom is de kans op schade/verlies van gegevens groter.

Hoe?

- klik rechts op deze computer,kies voor eigenschappen

- kies voor apparaatbeheer (in vista staat dat links, afbeelding voor xp volgt)

- selecteer de sata schijf die je sneller wil laten werken

- dubbelklik er op en je krijgt een nieuw venster te zien

- Ga naar het tabblad Beleidsregels en kruis Geavanceerde prestaties inschakelen aan. Nu zul je merken dat je SATA schijf sneller geworden is.

nu is mijn vraag : is dit veilig aangezien de kans op schade/verlies van gegevens groter is? en hoeveel kans is er 50% of 10% of 100%?

misschien een vervelende vraag....

en hoe maak je een nieuwe 32bit Dword waarde aan? ik wil vista ook stabieler makenxD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als sata sneller wordt dan wordt het ook warmer.

Dus geeft ik 50% sneller kans op een kapotte schijf.

Maar als de schijf te warm wordt dan valt alles stil.

Weegt die snelheid wel op tegen veilig manier van werken?

Als in de register wilt werken dan moet je terdege kennis hebben en niet zomaar wat je op internet vindt ook toepassen. De kans dat u computer niet meer opstart is 70% als je een foutief 32bit Dword toevoegt.

Ik heb zeer goede kennis van register maar ik zal 100 keer nadenken alsvorens een regel toevoegd. Het is niet dat je een regel toevoegd dat het stabieler is want je vergeet wel dat je dat op verschillende plaatsen moet toevoegen.

Daarbij is de register niks anders dan zeggen wat dat of dat moet doen.

De kern van Vista stabilieteit zit elders.

Daarbij moet je degelijk kennis hebben over complineren enz. maar je hebt de broncode niet en dus zal u die niet kunnen veranderen tenzij je over degelijk kennis hebt over nul en 1 want computertaal is niks anders dan 0 en 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik heb het idee hiervan

http://www.pc-helpforum.be/f160/vista-stabieler-maken-4402/

nu is mijn vraag loopt het echt enorm stabieler of is het deze modificatie niet waard?

---------- Post toegevoegd om 13:16 ---------- Vorige post was om 13:05 ----------

Als sata sneller wordt dan wordt het ook warmer.

Dus geeft ik 50% sneller kans op een kapotte schijf.

Maar als de schijf te warm wordt dan valt alles stil.

Weegt die snelheid wel op tegen veilig manier van werken?

Als in de register wilt werken dan moet je terdege kennis hebben en niet zomaar wat je op internet vindt ook toepassen. De kans dat u computer niet meer opstart is 70% als je een foutief 32bit Dword toevoegt.

Ik heb zeer goede kennis van register maar ik zal 100 keer nadenken alsvorens een regel toevoegd. Het is niet dat je een regel toevoegd dat het stabieler is want je vergeet wel dat je dat op verschillende plaatsen moet toevoegen.

Daarbij is de register niks anders dan zeggen wat dat of dat moet doen.

De kern van Vista stabilieteit zit elders.

Daarbij moet je degelijk kennis hebben over complineren enz. maar je hebt de broncode niet en dus zal u die niet kunnen veranderen tenzij je over degelijk kennis hebt over nul en 1 want computertaal is niks anders dan 0 en 1

er is dan geen mogenlijkheid om dit voorzichtiger te doen? (de SATA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou best mogelijk zijn.

Start

Typ bij uitvoeren: regedit

ga nu naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager

Rechts in de ergens in de vak met rechtermuis op DWord-waarde

Geef de naam LargePageMinimum

Dan dubbelklik je op LargePageMinimum en in het vak dit typen: ffffffff

Beter kopieren en dan hebt je de juiste hoeveelheid F

Alvorens uit te voeren steeds back-up maken van de register.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.