Ga naar inhoud

Ik heb niet zeker of mijn draadloze router stuk is...


Aanbevolen berichten

Ik ben nog klant bij belgacom adsl, heb daar gebeld of mijn lijn in orde is, en ze zeggen dat het dik in orde is.

Wel nu komt mijn probleem, de lampjes van mijn router vallen soms om de 2 uren volledig uit en activeren zich opnieuw na enkele minuten, en daarna valt het terug uit en activeren ze opnieuw en dan blijft het soms 7 uren branden tot het jawel je raad het al, opnieuw uitvalt.

Mijn router begint dus te doen als een kerstboom lol.

Moet ik een nieuwe router kopen?

Het is een philips 3p draadloze router, je weet wel met een rode kleur op de router...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de lampje voor internet van router uitvalt of knippert dan is er extern een probleem. (Normaal gezien toch)

Nu weet ik niet of u meerdere computer en of laptop hebt.

Als je een laptop hebt is het wel het gemakkelijkste.

Trek de netwerkkabel van router naar de modem uit en steek die in de laptop.

Als internet dan regelmatig uitvalt dan is er een probleem met de modem of extern probleem en dus niet bij u of router.

Indien u maar 1 computer hebt dan dient u ook de netwerkkaart te testen:

Dubbelklik op verbinding icoontje onderaan rechts.

Klik op ondersteuning.

Nu ziet je uw IP adres. (vermoedelijk 192.168.1.cijfer)

Schrijf dat op.

Start

Uitvoeren (zoekopdracht in Vista)

Typ cmd

Typ ping -t jou ip adres. Bijvoorbeeld: ping -t 192.168.1.2

Laat nu zo'n 5 minuten pingen.

Stoppen doe je met CTRL + C

Je ziet nu onderaan de uitslag: pakket verzonden enz maar ook fouten.

Geef dit op.

Daarna zullen we zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.