Ga naar inhoud

Waarde computer

Airandius

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een computer en zou graag willen weten wat ik er nu en over een jaar voor kan krijgen.

Merk: Norrod

Leeftijd: Gekocht in April 2008

CPU: Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2.5Ghz (+ Freezer 7 Pro)

RAM: 3 GB aan ddr2 geheugen (800Mhz)

GPU: Nvidea Geforce 9600 GT 512Mb

Hardeschijf: Samsung HD753LJ "750 GB" "7200rpm" "32MB buffer"

Case: http://www.norrod.nl/product_images/NoRRoD/NoRRoD_Midi_ATX.JPG

Wat kan ik ongeveer nu voor deze pc krijgen?

En wat zou ik ongeveer voor deze pc krijgen over een jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt verkopen dan kan je beter nu verkopen want over 1 jaar is dat nog moeilijk denk ik gezien het feit dat u een oudere weliswaar krachtige cpu hebt maar steeds mensen zullen gezien de crisis ook meer naar zuinige computers gaan en daar past de uw niet in.

Intel I7 is nu op de markt die veel zuiniger is maar binnenkort komen er ook andere die weliswaar min of meer dezelfde kracht hebben als de uwe maar veel zuiniger en als I5 en I3 op de markt komt dan kennen de mensen enkel nog intel I cpu's

Hetzelfde zal waarschijnlijk ook gebeuren met videokaarten.

Ik denk dat een prijs van 450 euro op dit moment nog kunnen voor krijgen maar over 1 jaar of zo denk ik zo goed als niks.

Veel zal natuurlijk afhangen van de prijzen van intel cpu en de succes van Windows 7 die in Oktober op de markt komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben flink verbaasd.

Wat is Intel dan te zeveren over zuinig verbruikt?

Na jaren kunnen zo nog steeds niet het verbruikt van de computer verminderen?

i.p.v. over auto zuiniger te maken kan men op Europse hoogte eens over nadenken om de pc zuiniger te maken. het moet toch kunnen.

Als men op de Mars zuinige robots kunnen zetten kan men dat ook met computers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze bedoelde dat de verhouding; stroom - power nu zuiniger is ofzo.

Je krijgt meer power voor minder stroom, ookal gebruikt hij in totaal meer stroom.

Ik denk dat ik mijn computer toch maar over een jaar verkoop, als ik hem nu verkoop kan ik namelijk geen vervanging krijgen dat echt beter is. =P

Mischien kan ik mijn vader of broertje voor de gek houden. Die zitten nog in de periode van computers met geforce 2 series en 512 mb ram. Dat is voor hun veel. =P

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.