Ga naar inhoud

Problemen met xp te installeren

mikkedw

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb de eee pc van een vriend proberen in xp te zetten maar nu xp helemaal is ingesteld (nadat hij alles heeft gekopieerd op de harde schijf en zelf terug herstart) dan komt er bij het opstarten enkel NTLDR ontbreekt :-s

Wat is dit en wat kan ik hieraan doen?

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de installatie dan niet volledig gelukt is.

Steek de CD van windows terug in en laat hem opstarten. Als de CD ingeladen is, druk op R. Je komt nu in de herstelconsole terecht.

Eerst gaan we de schijf herstellen, dit doe je zo:

Typ CHKDSK /r en druk op enter;

Als deze klaar is, doe je dit:

Typ fixboot C: (C= het station met de windows op) en druk opnieuw op enter;

Als dan deze klaar is, haal je de cd er uit en start de PC opnieuw op.

Indien het niet helpt, laat maar weten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de installatie dan niet volledig gelukt is.

Steek de CD van windows terug in en laat hem opstarten. Als de CD ingeladen is, druk op R. Je komt nu in de herstelconsole terecht.

Eerst gaan we de schijf herstellen, dit doe je zo:

Typ CHKDSK /r en druk op enter;

Als deze klaar is, doe je dit:

Typ fixboot C: (C= het station met de windows op) en druk opnieuw op enter;

Als dan deze klaar is, haal je de cd er uit en start de PC opnieuw op.

Indien het niet helpt, laat maar weten!!

Spijtig genoeg heeft hij niet veel zin :-s en de taal is veranderd in engels nu :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eens na of in de BIOS de boot volgorde wel juist staat. Als alles hier goed staat, kan je het beste een nieuwe installatie doen omdat er geen belangrijke bestanden verloren gaan. Je kan dus best de schijf nog eens formatteren en opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorgt dat in de bios dat de cdrom als eerste schijf is ingesteld.

Nu krijg je, als het goed is bij het opstarten wel te zien "Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten..." en klik ergens op uw toets.

Dit zal even duren.

Duw hier op "R". Even later krijg je de keuze tussen de verschillende windows installaties die op die computer staan, meestal is dit er maar een. Kies de juiste (staan benoemd met een cijfer),

meestal is dat "1" -> enter. Voer indien gevraagd nog het administrator wachtwoord in.

Vervolgens krijg je een opdrachtprompt waar je commando's kan intypen. Type daar de volgende commando's in:

copy D:\i386\NTLDR C:\

(waarbij "D:\" de stationletter van je CD/DVD station is)

fixboot

fixmbr

(bevestig met Y of J)

chkdsk /r

(Dit kan enige tijd duren!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.