Ga naar inhoud

[OPGELOST] Modem

wilby

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb pas een nieuwe pc met een ingebouwde "Belkin Wireless G Desktop card" die verbinding maakt met een Plilips modem/router.

De verbinding valt constant uit, bij verbindingen in de systeembalk staat dat er verbinding is maar ik kan niet op internet. Na "Herstellen" werkt het terug.

Er is een tweede pc draadloos met de modem verbonden die werkt perfect. Met mijn vorige pc nooit geen probleem gehad. Daarom vermoed ik dat het met de Belkin Card te maken heeft.

Iemand een idee ?

Wilby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het aan de netwerkkaart van belkin ligt zal heel waarschijnlijk niet zo zijn want die is nieuw.

Hebt je Vista of XP

Ik zie wel dat u G versie hebt en dat verbaasd me dat voor een nieuwe computer geen N versie voor verbinding hebt.

G versie kan niet zo ver signaal zoeken terwijl bij N wel is.

Ik zou naar de computerzaak gaan om te zeggen dat er G netwerkkaart inzit terwijl de huidige norm N is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo stegisoft,

Ik heb XP pro, als je bedoeld dat bij de G versie het bereik van de draadloze verbinding korter is, kan dat volgens mij het probleem niet zijn de pc staat op 1m van de modem.

Kan het niet ergens een instelling zijn, het is vooral als ik internet gedurende 2 minuten of meer niet gebruik dat de verbinding wegvalt.

Terwijl ik dit aan het typen was is het weer zover, terug verbinding maken, inloggen en tekst herbeginnen.

Wilby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst deze test om te zien of uw draadloos netwerkkaart werkt.

Ga naar netwerkverbinding en schakelt alle lan-netwerk uit met de rechtermuis behalve draadloos.

Dubbelklik op draadloos verbinding

Klik op ondersteuning.

Je ziet nu uw IP adres

Schrijf dat op.

Ga naar start

Klik op uitvoeren

Typ cmd

Typ ping -t uw IP adres (bijvoorbeeld ping -t 192.168.1.2)

Laat die zo'n een minuut door doen.

Stoppen kan je met CTRL + C

Je ziet onderaan pakket verzonden enz. maar ook fouten.

Hoeveel fouten hebt je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je wel misschien kan doen is naar uw router gaan.

Bij kanalen en SSID kan je misschien de snelheid verhogen tot 54 Mbps want waarschijnlijk staat daar 11/54

Bij kanalen kan u veranderen en dat kan ten goede komen van de snelheid. Bij mij staat het op 7 want 6 wordt gehinderd door de draadloos telefoon.

Als je onderaan rechts op icoontje klik dan zie je de snelheid. Als die 5 Mbps of meer haalt dan is het een goede snelheid. Maar waarschijnlijk haalt je meer omdat je op 1 meter afstand zit.

Maar dan begrijp ik wel niet dat je geen kabel gebruikt voor die 1 meter en je haalt dan 100 Mbps.

Je kan perfect van computer met kabel verbinden aan de draadloos router en de laptop draadloos.

Ik zelf zit ook op 1 meter van de draadloos router doch ik ben met kabel verbonden. De andere computers zijn draadloos verbonden.

Wat betreft de test hebt je goede verbinding.

Maar de snelheid wordt niet alleen bepaald door de snelheid van de draadloos netwerkkaart maar ook door de samenstelling van de computer. Een trage computer heeft meer tijd nodig om internet te bereiken dan een snelle computer die minder goede verbinden heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bovenvermeldt IP adres die je in cmd had gedaan dan is de router als eindcijfer 1

Bijvoorbeeld: uw pc IP = 192.168.2.2

Dan is uw router 192.168.1.1

Dus de laatste cijfer is 1

Open uw browser

Typ 192.168.1.1 en dan enter.

Als je nooit in de router ben geweest dan krijgt je een login en die moet je dan leeg laten en dan enter of submit.

Dit hangt nu van router tot router.

Je ziet Wireless en dan chanel and SSID of kanalen en SSID

Soms staat er geavanceerd en dan wireless.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.