Ga naar inhoud

afbeeldingen terug hun originele naam geven na wijziging naam

nolantamsin

Aanbevolen berichten

hallo, kan er iemand mij helpen?

ik wilde een filmpje maken met windows moviemaker, en had hieraan al drie weken gewerkt, foto's geimporteerd en bewerkt, enz;.

nu kreeg ik nog van iemand foto's in mijn mail, die sloeg ik ook op onder mijn afbeeldingen, ik gaf die een andere naam (4 foto's) omdat ik de naam die er onder stond moeilijk was om achteraf terug te vinden,

dus gaf ik de naam indigoblue (naam labrador pup)

om één of andere reden heeft de computer al mijn volgende foto's ook zo genoemd, en nu geklasseerd als indigoblue1, indigoblue2, indigoblue3 enz...,

gevolg: ik zie de originele benaming van de afbeeldingen niet meer staan, en zou deze dringend willen terugzetten!

dat zou moeten kunnen, want ik heb ht eens iemand zien doen, en het was snel voor elkaar, maar die persoon is in vakantie,

het gevolg is dat al mijn afbeeldingen die ik al had gebruikt in het project van windows movie maker nu een wit beeld zijn worden met een rode x erin, ze zijn dus weg!

natuurlijk logisch moviemaker herkent de bestandsnaam niet meer, van het voorlopig opgeslagene beeld, omdat het gewijzigd is in indigoblue!

omdat ik alle clips al heb bewerkt, kan ik dit alléén herstellen, als mijn afbeeldingen gewoon terug kunnen gezet op hun aanvankelijke benaming eronder,

weet iemand onder jullie hoe je dit moet doen?

afbeeldingen dus die je een nieuwe naam hebt gegeven, terug zetten in de vorige stand, met hun oorspronkelijke benaming,?

dat is hetgene ik dringend zou willen weten,

ik zou het moviemaker filmpje dringend moeten kunnen afwerken omdat het voor een gelegenheid moet dienen!

en dus vandaar mijn hulp vraag aan jullie!

hopenlijk kunnen jullie dit herkennen en weet iemand onder jullie dit?

ikhoop spoedig opeen reactie!

alvast héél véél dank!

nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Mister Goose zegt is inderdaad heel belangrijk. Ik doe dat dagelijks de kleine verandering backup en een keer per week grote back-up.

Altijd eerst opslaan op uw eigen computer en dan exporteren naar andere schijven en liefst nog die direct afgekoppelt kan zoals usb-stick.

Want als er een virus binnen komt dan zal die ook externe schijven besmetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het moet ergens wel kunnen in orde komen, want vroeger kon het ook , ik zal wel even wachten tot de persoon thuis komtdie het probleem vorige keer heeft verholpen,

met een back up schiet je hier niets op hoor, met systeem herstel al zeker niet, dat doet niks aan de afbeeldingen

toch bedankt voor jullie aandacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog een naam van één van de foto's weet, zou je die naam in een zoek opdracht kunnen zetten en weet je gauw genoeg of die elders opgeslagen is. Meestal staan dan de andere foto's in de zelfde map!

In sommige foto bewerking's programma's kan je hele groepen foto's herbenoemen misschien kan je via deze weg een oplossing vinden, en het kan best mogelijk zijn dat jouw presentatie programma die mogelijk ook heeft.

Dat kan misschien ook wel een oplossing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.