Ga naar inhoud

computer samenstellen voor HDTV

gonsalez

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Ik heb me sinds vorige week een HDTV gekocht, een 46W5500 van Sony. Nu ben ik niet de grootste held op gebied van computers, maar deze tv heeft een hoop aansluitingen, waaronder bv DLNA. Daarmee kan ik de tv aansluiten op een netwerk (dat ik niet heb hahahaha)

Nu is mijn vraag : kunnen jullie me een idee geven welke computer ik het beste samenstel, die dan dienst doet als manusje van alles ?

- der moet natuurlijk een hdmi aansluiting zijn

- processor moet niet de snelste zijn, een core duo ?

- genoeg geheugen

- der moet plaats zijn voor 2 harde schijven

- een satellieten tuner ?

- moet ik dan windows server draaien of gewoon vista ?

- draadloos surfen

- ne blu-ray speler

- bestaan er audio kaarten die je direct op de tulp pluggen van de stereo kan aansluiten ?

- en als het mogelijk is moet het zo ne mini tower zijn dat ik hem in de kast onder de tv kan steken

Ik krijg die niet zelf in elkaar gestoken, maar hulp is al onderweg, dus dat lukt ons.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken !!

Fijne avond nog

Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC Helpforum moderator bericht:
verplaatst naar aan en verkoopadvies

helpen met een samenstelling kan ik zeker, en ik heb ook al een idee in mijn hoofd.

je wilt het echt in een towerkast hebben? dat is wel makkelijker in iedergeval wat betreft meerdere schijven.

als je nu alvast een leuke kast uitzoekt dan zoek ik de inhoud voor je uit oke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik stel even een vraag terug. Daar ik niet goed weet hoeveel plaats ik moet reserveren in zo een kast, weet ik ook niet hoe groot die dan moet zijn :-)

Het liefst van al natuurlijk in een zo klein mogelijke kast, zonder ergens oververhitting te vormen. De computer zou ik willen opbergen in de kast onder de tv, een gewone dressoirkast.

Moet daarom ook absoluut niet flashy zijn, moet functioneel zijn en alles moet er in passen.

Dus ik denk dat het beste is dat je het zelf kiest ?

Alvast hartelijk dank

Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kast is een beetje moeilijk, ik heb een Antec Mini P180, deze is 21.2 cm x 51.5 cm x 51 cm, gaat dit passen?

Hier raken alleen mAtx moederborden in, dus heb ik voor een 850G chipset gekozen.

Van TV- satteliet kaarten en dergelijke heb ik geen ervaring, ik heb er wel eentje bijgestoken.

Dit is een Hauppage ik weet alleen dat dit een goed merk is....

Voor de rest is het een snel systeem, en alles wat je er mee wilt doen zal wel lukken.

Hier is de link naar je systeem...

Op je stereo heb je twee tulpen, meestal noemen die "Aux", dit is een witte en een rode.

Ik doe het zelf ook, gewoon aansluiten op je onboard geluidskaart, en die twee tulpen in je stereo.

Dit is de kabel die ik daarvoor gebruik, en dat werkt gewoon goed.

Hiermee haal je wel geed 5.1 geluid ofzo, maar stereo gaat wel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goedemiddag,

Wow wat een service ! Heb al een eerste kijk genomen in je configuratie.

1. de hauppage kaart heb ik even gegoogled en die is zeer uitgebreid. Lijkt me een gedegen keuze.

2. heb net de harde schijf even gecheckt op de website van Western Digital, en er zijn daar 3 keuzes : blue, green en black. Heeft iemand het verschil tussen die 3 al getest want in prijs verschilt alleen die black een beetje.

Daarnaast nog een vraag : heb je me die 500Gb voorgesteld om er Windows Vista op te zetten en andere software en moet ik er dan 2 extra 1Tb schijven insteken voor alle films en muziek ? Gaat dit op het moederbord dat jij hebt voorgesteld ?

Ik ga lekker verderlezen !!

Hartelijk dank,

Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals een goedemiddag !

Heb nog een paar extra vragen :-)

1. De videokaart heeft een HDMI, maar het moederbord ook. Moet de videokaart een HDMI uitgang hebben of kan het ook via het moederbord ?

2. Als er geen 5.1 uit de boxen komt, opteer ik liever voor een extra geluidskaart. Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic OEM, 24/96, PCI heb ik gevonden, is dit ok ?

3. Dien ik nog zelf voor koelers te zorgen ? Welke en hoeveel ?

4. En een voeding ? Op basis van je voorstel ?

Weer een hoop vragen :-)

Alvast hartelijk dank

Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Je moet de HDMI gewoon op de grafische kaart aansluiten, je hebt gewoon nog een soort grafische kaart op je moederbord.

2.Die geluisdkaart op je moederbord kan zelfs 7.1 aan, maar met die kabel kan je alleen stereo wil je 5.1 ofzo moet je daar allereest nog een set hebben die dat kan.

En dan nog de nodige kabels voor de rest gaat dat perfect met die geluidskaart.

3.Er zitten er al wat in de kast maar deze zijn niet zo extreem stil.

Wil je echt stilte kan je best voor Noctua's gaan, deze dus.

Als dat de duur is kan je ook voor Nexus Real Silent case fan's gaan, deze kosten rond de 5 euro.

4. De voeding als deze stil moet zijn kan je voor deze gaan.

Als stilte etc gaan belang heeft kan je voor een goedkopere oplossing gaan.

De OCZ StealthXstream 500w bijvoorbeeld.

5.Verschil tussen de verschillende HD's is de snelheid. Green is zuinig en grote opslag maar trager. Ze zijn ook wel heerlijk stil.

De Black's zijn de snelle maar ook duurdere en maken maar geluid.

De Blue die ik aanraad zijn de gulden middeweg, deze zijn snel een goedkoper en toch nog redelijk stil!

6.Je kan best gewoon een snelle 640GB WD Caviar Blue of Black kopen, waar je Vista en je programma's op installeert en een iets trager schijf van 1TB bijvoorbeeld een WD Green of Samsung F2 Eco van 1 of 2TB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.