Ga naar inhoud

bluescreen tijdens installatie xp sp 3

jensg

Aanbevolen berichten

- Omschrijving:

Standaard stond er Vista NL geinstalleerd op mijn laptop (Sony Vaio VGN-NS11Z), maar nu wil ik terug keren naar Windows XP SP 3 ENG (who gives a damn about the language)

- Probleem:

Als ik Windows XP SP 3 probeer te installeren, krijg ik een bluescreen (Zie de error later), ik vermoed dat het probleem niet meer voorsteld dan het ontbreken van enkele drivers, namelijk SATA drivers of RAID drivers oid. Het probleem is dat ik niet weet welke drivers het juist zijn. De drivers installen is wss gwn met nLite op de cd bijsmijten. Het probleem doet zich voor als je in een windows os de cd probeert te installeren, maar ook als je vanaf de cd boot, de bestanden die nodig zijn laadt hij perfect maar op het moment dat er staat dat windows opstart, dus de "tovenaar-die-je-door-het-installatieproces-moet-loodsen" a.k.a. wizard dan hangt hij.

Bluescreen error:

0x0000007B (0XF78D2524, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

Edit:

De error leid je naar deze pagina van microsoft: http://support.microsoft.com/kb/324103

Maar de uitleg is nogal ruim alles omvattend :P

In de BIOS kan ik niets veranderen, blijkbaar lame ass standaard bios'je zonder al te veel instelmogelijkheden, datum en tijd, boot order, bios password aanpassen en dan heb je alles gehad qua instellingen, dus SATA of "native sata support" disablen zit er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.