Ga naar inhoud

Ip veranderen, telenet.

Fredhead

Aanbevolen berichten

Beste,

Vooreerst even zeggen dat mijn kennis over alles omtrent dit onderwerp nogal beperkt is.

Ik speel af en toe nog eens een online game (jaja), en een optimale verbinding is daarvoor ideaal. Daarvoor zou het veranderen van m'n ip-adres blijkbaar kunnen helpen. Ik zit bij telenet, hoe kan ik dit doen? 'k Heb google afgezocht maar het kan me niet helpen. Ik laat m'n router (sitecom) 10 sec zonder stroom - wat het zou moeten resetten - maar dat verandert niks.

Komt het mijn verbinding ten goede als ik handmatig een ip-adres instel?

En kan je zien aan dat ip of het een goed/slecht is?

Ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

Resetten van router doe je niet door stroom af te zetten.

Dat doe je met een heel dun naaldje of zoiets op de achterkant van de router in een piepklein gaatje te duven gedurende 5 seconden en dan nog eens.

Dan kan je terug in fabriekinstelling zetten.

Maar wat is het probleem eigenlijk?

Geen goede verbinding?

Hebt je XP of Vista?

Draadloos?

Welke type van router hebt je? (Kan je aan de onderkant zien)

Zelf een IP adres opgeven kan wel maar dat raad ik niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, dat klinkt dan niet als de manier om een ander ip-adres te verkrijgen.

Het is eerder een 'luxe-probleem' eigenlijk. Zij die een betere verbinding hebben (en gezorgd hebben voor een beter ip-adres) zijn bij bepaalde handelingen - waarbij snelheid van hun en mijn verbinding het enigste verschilpunt is - opmerkelijk sneller.

Xp op de pc in kwestie, niet draadloos.

Broadband router 54g.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw router heeft een snelheid van 54 Mbps maar je moet rekening mee houden met omgeving factoren zoals muren en de afstand.

Je kan een sneller router kopen van de Type N die 300 Mbps halen en betere signaal hebben.

Wat de snelheid van andere betreft heeft in feite niks te maken met de IP adres.

Het is wel zo dat sommige type van verbinding een IP adres wordt gegeven.

Je bent bij telenet en je betaald een abonnement voor bepaalde diensten.

Die abonnement bepaald ook uw snelheid.

Je kan dit eventueel verhogen of naar andere abonnement gaan.

Maar bij Telenet is de snelheid ook bepalend door het aantal Telenet klanten op uw lijn.

Waarschijnlijk hebt je hier en daar gelezen van enorme snelheden tot wel 100 Mbps.

Zover mij bekend is zijn de Nederlander beter dan wij vanaf want daar worden sinds deze maand begonnen met modem uit te delen om snelheden van 50 Mbps te halen maar die zal snel ingehaald worden tot 80 Mbps tegen eind van het jaar om dan volgende jaar zelfs 100 Mbps te halen. Maar de prijs is zelfs niet eens duur als we dat bij Telenet bekijken.

Dat zijn zeer hoge snelheden.

Bij Telenet halen de duurste abonnement 25 Mbps.

Maar de download snelheid wordt niet alleen behaald door wat de provider aanbiedt maar ook door de tegenpartij. Als de tegenpartij bepaald dat er maximaal 300 Kbps per seconde wordt gedownload dan mag je een provider hebben met 100 Mbps dan nog haalt je amper 300 Kbps. Daar is niks mee en is nu eenmaal zo.

Telenet moet wel sneller werken aan de snelheden want 15 Mbps voor de middenklasser is toch wel een behoorlijk achterstand tegenover onze buurlanden nochtans had Telenet glasvezels gebruikt vanaf begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.