Ga naar inhoud

netwerkschijf ondervindt problemen

Sam

Aanbevolen berichten

ik heb een tijdje geleden een Belkin Wireless N+ Router gekocht

het apparaat werkt heel goed, behalve...

het heeft een USB-poort waar je een extern opslagmedium op kan aansluiten, dit is dan bereikbaar vanop elke computer in het netwerk

dit zou toch zo moeten zijn

dit zijn de problemen:

1. op willekeurige momenten vraagt Windows naar een gebruikersnaam en een wachtwoord, wat ik hier ook invul, het werkt niet, het helpt dan om beide apparaten opnieuw op te starten
  2. sommige mappen die op de schijf stonden, worden niet weergegeven, als ik deze mappen via een USB-poort op mijn computer verwijder en vervolgens de schijf aan de router koppel en ze er opnieuw probeer op te zetten, krijg ik een foutmelding (u bent niet gemachtigd hiervoor)

deze problemen treden op mijn 2 computers op:

1. desktop: Windows Vista Home Premium 64-bits (gisteren opnieuw geïnstalleerd, bedraad)
  2. laptop: Windows Vista Home Premium 32-bits (MSI EX700), draadloos

de niet bereikbare mappen bevatten fotos, andere mappen met fotos worden wel weergegeven

de harde schijf: een USB-to-IDE case met daarin een 80 GB IDE harde schijf

ik gebruik enkel BitDefender Total Security

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mac adres van uw laptop / computers had toegevoegd aan de router dan dient je dat ook te doen voor externe schijf. Doch ik ben niet zeker omdat hier om een usb versie gaat. Kijk aan de onderkant van de externe schijf of je een mac adres ziet.

Anders de naam van de router opgeven en zal ik het eens naar de documentatie kijken. Naam van de router vindt je aan de onderkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mac adres van uw laptop / computers had toegevoegd aan de router dan dient je dat ook te doen voor externe schijf. Doch ik ben niet zeker omdat hier om een usb versie gaat. Kijk aan de onderkant van de externe schijf of je een mac adres ziet.

Anders de naam van de router opgeven en zal ik het eens naar de documentatie kijken. Naam van de router vindt je aan de onderkant.

een USB-apparaat kan geen MAC-adres hebben

het apparaat wordt bovendien beschouwd als een submap van de router en een router kan moeilijk zijn eigen MAC-adres blokkeren...

Versie-informatie

Hardware

F5D8235-4 v1000

Firmware

1.01.19

Boot Loader

version 2.02 - built Jun 12 2008 Time:15:40:46

Stuurprogramma voor draadloze communicatie

1.01.19

Firewall

1.01.19

Gebruikersinterface

1.01.19

Link naar reactie
Delen op andere sites

Usb apparaten kunnen mac adres hebben doch niet bij alle usb apparaten.

Je hebt een cd ontvangen van Belkin.

Kijk in de cd en zoek dit: SetupAssistant

Kies nu voor Storage Manager

Uw externe schijf zal toegevoegd worden aan de router en Belkin zal aan de apparaat de naam geven.

Vanuit Windows naar de externe schijf die verbonden is aan de router doe je zo:

Open de browser

typ dit 192.168.2.1\naam van apparaat

U kan dan via de verkenner uw externe schijf zien.

Opgelet: indien u de externe schijf wilt verwijderen uit de router moet je onderaan rechts op icoontje klikken om de externe schijf veilig te verwijderen om te voorkomen dat iemand anders die ook aan het schrijven is op de externe schijf wordt geblokkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Usb apparaten kunnen mac adres hebben doch niet bij alle usb apparaten.

Je hebt een cd ontvangen van Belkin.

Kijk in de cd en zoek dit: SetupAssistant

Kies nu voor Storage Manager

Uw externe schijf zal toegevoegd worden aan de router en Belkin zal aan de apparaat de naam geven.

Vanuit Windows naar de externe schijf die verbonden is aan de router doe je zo:

Open de browser

typ dit 192.168.2.1\naam van apparaat

U kan dan via de verkenner uw externe schijf zien.

Opgelet: indien u de externe schijf wilt verwijderen uit de router moet je onderaan rechts op icoontje klikken om de externe schijf veilig te verwijderen om te voorkomen dat iemand anders die ook aan het schrijven is op de externe schijf wordt geblokkeerd.

deze uitleg klopt niet helemaal

storagemanager doet dit niet allemaal, wat het wel doet:

1) gaat kijken in \\192.168.2.1\ of er een harde schijf beschikbaaar is

2) voegt deze met net use Z: \\192.168.2.1\schijf toe aan de verkenner

3) het kan de windows nt server de opdracht geven om Veilig verwijderen uit te voeren

het lost geen van beide problemen op

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.