Ga naar inhoud

Overstap naar andere provider

Aanbevolen berichten

Vanaf 6 augustus zit ik op een andere provider, maar het probleem is dat op 6 augustus ook mijn abonnement van mijn oude provider afloopt...

Moet ik de nieuwe login en wachtwoord van mijn nieuwe provider op 5 augustus invullen zodat ik meteen online kan gaan op 6 augusts?

Want als ik wacht tot 6 augustus heb ik helemaal geen internet meer, doordat mijn oude provider zijn abonnement afloopt en dus niet online kan gaan om de login en wachtwoord gegevens in mijn router te wijzigen van mijn nieuwe provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je router staat niet echt "online", die heeft een lokaal IP-adres en die kan je ook bereiken als je internet eruitligt.

Volgens mij kan je trouwens niet inloggen bij de nieuwe provider voor ze in de Belgacom-centrale de switch voor jouw lijn hebben gedaan. Ik veronderstel daarbij dat we het over adsl hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je router staat niet echt "online", die heeft een lokaal IP-adres en die kan je ook bereiken als je internet eruitligt.

Volgens mij kan je trouwens niet inloggen bij de nieuwe provider voor ze in de Belgacom-centrale de switch voor jouw lijn hebben gedaan. Ik veronderstel daarbij dat we het over adsl hebben.

Dus nu moet ik gewoon verder gaan met adsl totdat ik niet meer online kan?

Dan pas moet ik mijn login en wachtwoord invoeren van mijn nieuwe provider op de site van mijn router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de IP instellingen van je computer hoef je niets te veranderen. Die staan waarschijnlijk op "automatisch toewijzen" en mogen zo blijven staan. Het is je router die ze toewijst via DHCP.

Het adres van je router is een IP-adres. Daarvoor is dus geen DNS-omzetting nodig. Een DNS-server heb je enkel nodig voor de omzetting van een URL. Je computer stuurt dan naar de dns-server dat adres (bijvoorbeeld www.vtm.be) en de dns server doet niets meer dan je computer een antwoord sturen met het bijhorende ip-adres (in dit voorbeeld 194.0.175.5). Maar stel je voor dat je van alle websites het IP-adres zou moeten onthouden, daarvoor is dns uitgevonden.

Als je dus al een IP-adres hebt, zoals hier bij je router, hoeft je computer geen dns-server meer te consulteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de IP instellingen van je computer hoef je niets te veranderen. Die staan waarschijnlijk op "automatisch toewijzen" en mogen zo blijven staan. Het is je router die ze toewijst via DHCP.

Het adres van je router is een IP-adres. Daarvoor is dus geen DNS-omzetting nodig. Een DNS-server heb je enkel nodig voor de omzetting van een URL. Je computer stuurt dan naar de dns-server dat adres (bijvoorbeeld www.vtm.be) en de dns server doet niets meer dan je computer een antwoord sturen met het bijhorende ip-adres (in dit voorbeeld 194.0.175.5). Maar stel je voor dat je van alle websites het IP-adres zou moeten onthouden, daarvoor is dns uitgevonden.

Als je dus al een IP-adres hebt, zoals hier bij je router, hoeft je computer geen dns-server meer te consulteren.

Dank u wel voor uw uitleg, nog 1 stomme vraag eigenlijk...

Mijn ip en dns zijn nu handmatig gedaan op mijn TCP/IP protocol.

Het ziet er zo uit

IP 192.168.1.50

Subnetmask 255.255.255.0

Standaardgateway 192.168.1.1

DNS 1 van belgacom

DNS 2 van belgacom

Dus voor mijn andere provider, moet ik dus enkel de DNS veranderen van belgacom in de DNS van mijn nieuwe provider?

Nogmaals mijn excuses voor mijn onwetendheid, want ben echt een leek hierin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.