Ga naar inhoud

Laptop met af en toe een zwart opstart scherm

Aanbevolen berichten

Gast ShamelesDutch
Geplaatst:

Ik heb een laptop van Acer type 7720G met aparte videokaart.

Het zwarte scherm doet zich regelmatig voor maar hij start normaal op en wanneer je heel goed kijkt, met desnoods een zaklantaarn op het scherm (nee dit is geen geintje) dan kun je zien dat alle opstartschermen normaal werken. Acer had na 6 weken alleen de oplossing om de laptop maar opnieuw te installeren naar de begin stand. Dit helpt dus niets!!!!!!!!!!

De accu loskoppelen, de voeding eerst aansluiten, geen slaapstand of helemaal geen schermbeveiliging (want ook hieruit wil het wel eens gebeuren) niets helpt dus. Nu kan ik niet hebben dat een ding mij de baas is dus stel ik mijn vraag hier. Ik weet dat dit eerder aan de order is geweest maar daar kwam geen oplossing in voor. Wie weet een antwoord want het gaat nu geld kosten omdat de garantie inmiddels is verlopen. Dus de laptop werkt "normaal" alleen moet je een paar keer opnieuw opstarten en dan maar hopen dat hij het doet. O ja dit ook nog, veilige modus of de delete knop helpen ook niets want dit gebeurt voordat hij volledig is opgestart.

Gast ShamelesDutch
Geplaatst:

Beste Stegisoft,

Ik weet dat hierover een topic is geweest maar de vraag is daar niet helemaal beantwoord. Want wat is een inverter en waar zou hij bij mijn laptop moeten zitten? Wat doet een inverter is misschien een vraag die beter gesteld kan worden. Mijn laptop is net een jaar oud dus valt al buiten de garantie en ik moet het natuurlijk aan kunnen geven bij Acer zodat ik niet de kosten van die inverter moet betalen.

Geplaatst:

Ik zal proberen u uit te leggen.

Een laptop werkt met batterij die tussen 12 volt en 24 volt naar gelang het type laptop. Dat is ook de Volt van de laptop.

Als je een stekker in de stopcontact steek en die aansluit aan de laptop dan moet de stroom omgezet worden van 220 volt naar 12 volt tot 24 volt.

Je ziet dan een block aan de kabel.

Dat is een soort inverter.

Om de beeld te krijgen op uw laptop scherm hebt je een onderdeel nodig blacklight.

Blacklight zorgt dus voor de eigenlijke kleuren van de beeldscherm.

Dit vraagt energie om een beeldscherm van 17 inch 1024*768 = 786.432 pixels te projecteren op de scherm.

Om die energie te kunnen geven hebt je een inverter nodig. Dat is een elektronica die ervoor zorgt dat er de juiste spanning te geven zodanig dat de scherm niet ontploft.

Dus inverter geeft de juiste spanning aan blacklight en blacklight zorgt voor de juiste kleuren op de scherm.

Als inverter kapot is dan begrijpt je dat er geen beeld meer is.

Zoiets kan je beter laten maken. Vraagt wel eerst prijs.

U vraag waar inverter zit:

http://www.laptoprepair101.com/laptop/2007/01/31/replace-screen-inverter-fix-backlight/

Gast ShamelesDutch
Geplaatst:

Beste Stegisoft,

Het is wat duidelijker geworden en bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Natuurlijk wil ik de kosten zelf niet betalen omdat dit iets is wat regelmatig voorkomt. (kijk maar op internet)

Het probleem was al aanwezig en waarom een bedrijf zoals Acer dit niet hersteld is mij een raadsel.

Je zou toch denken dat positieve reclame beter voor een bedrijf werkt dan negatief.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.