Ga naar inhoud

Visual basic komma telt niet op

ricardog

Aanbevolen berichten

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja bedankt mrcash deze code had ik toevallig ook bij de Updater toegevoegd omdat de hele applicatie moest afsluiten om de bestanden te vervangen ;)

In iedergeval ik heb net wel even een sluit knop aangemaakt ;) applicatie.exit gelt gelukkig voor alle forms dus ik kan mooi op de laatste pagina een sluit knop maken. Dus dit is ook opgelost :-) verder nog ideeen? of weet je iets om het uiterlijk te verbeteren?

groet, RicardoG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog 1 vraagje. Ik zou graag mijn komma getallen op 2 decimalen willen afronden wan ik heb bijv: 2903,118 dan moet dus,12 worden. Weet iemand de oplossing? alvast bedankt!!!

Hey Ricardog. Eerst en vooral sorry dat ik niet meer heb gereageerd, maar ik zit tot over mijn oren in het werk.

Dit is heel eenvoudig op te lossen: nu wijs je gewoon de double waarde toe aan de Text-property van je label, wat een impliciete conversie naar string triggert. Wanneer je expliciet converteert heb je meer opties.

Als x je double is en lbl je label, dan doe je dit:

lbl.Text = x.ToString("F2")

Wil je de double-waarde zelf afronden, dan kan je de functie Math.Round() gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm ik zie nie echt iets staan bij properties waar ik double neer kan zetten. Ik kijk er vast overheen maar weet jij uit je hooft waar dat precies staat?

of kan je deze code zo veranderen dat die dat automatisch doet? (2 decimalen afronden)

code:

Label73.Text = CStr(Conversion.Val(Label5.Text) + Conversion.Val(Label6.Text) + Conversion.Val(Label7.Text) + Conversion.Val(Label8.Text) + Conversion.Val(Label17.Text) + Conversion.Val(Label18.Text) + Conversion.Val(Label19.Text) + Conversion.Val(Label20.Text) + Conversion.Val(Label21.Text) + Conversion.Val(Label22.Text) + Conversion.Val(Label23.Text) + Conversion.Val(Label24.Text) + Conversion.Val(Label26.Text) + Conversion.Val(Label28.Text) + Conversion.Val(Label30.Text) + Conversion.Val(Label32.Text) + Conversion.Val(Label34.Text) + Conversion.Val(Label36.Text)).Replace(","c, "."c)

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.