Ga naar inhoud

[OPGELOST] Multifunctional

superjona

Aanbevolen berichten

Bedankt,

ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb.

Het zal dus de BX600FW worden.

Wel heb ik nog een vraagje met die etiketten.

Dus, hij drukt etiketten af.(Die BX600FX)(Is dit dan stickerpapier ofzo ???)

Ten eerste, welk papier moet ik dan gebruiken ?

En ten tweede, werkt dit op alle DVD's ? (Niet die speciale met een bedrukbaar oppervlak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor etiketten kan je bijvoorbeeld hier terecht.

http://www.avery.nl/avery/nl_nl/Producten/Etiketten/_/Ns=Rank

Maar er zijn nog andere merken. Zelf gebruik ik Avery omdat die van goede kwaliteit is tegen een goed prijs. De huidige versie zijn nog beter omdat die dikker is.

Welk papier je best kan gebruiken?

Dit hangt een beetje af wat je ermee wilt printen.

80 gr papier is geschikt voor de meeste afdruk.

90 gr papier is geschikt voor afdruk met afbeelding en eveneens geschikt voor dubbelzijdig.

160 gr papier is geschikt om zelf bijvoorbeeld naamkaartjes te maken.

220 gr papier is geschikt om bijvoorbeeld menu kaarten te maken.

Over algemeen kan je zo bekijken:

Hoe goedkoper de papier is hoe grover die is en als je veel wilt afdrukken dan is dat niet goed voor de printer want die schuurt teveel. Op den duur kan de printer de papier niet goed pakken. Prijzen tussen 4 en 6 euro zijn over algemeen kwaliteit papieren voor 80 gr.

Je moet ook geen Merk papier kopen zoals Epson papier want die is veel te duur.

Enveloppe koopt je best met afneembaar strip om te verkomen dat de enveloppe vast zit in de printer en die zijn moeilijk uit te halen. Want als er een piepklein stukje achterblijft dan zal de printer niet meer werken.

Moet er om een of andere reden iets vastzitten in de printer en u kan die klein stukje niet uithalen neem dan een volledige schuurpapier blad en laat die door de printer glijden en na een paar keer is die er wel uit. Wel de roller ontkoppelen. Sommige printer hebben ook een knop om de papier te laten doorglijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kunt u zien dat de printer DVD etiketten kan afdrukken ?

Rechtsstreeks weet ik dat het niet gaat, maar dat is niet zo'n probleem.

Update : Ik heb DVD-etiketten gezien in de Colruyt. 6 euro voor 60. Goede zaak ? (Ik veronderstel dus dat het daarop drukt en er als een soort sticker uitkomt ?)

Of dit ? Goed alternatief ? (Er staat wel dat ze het afraden op op DVD-R's te plakken, kijk maar eens...)

Dus, het wordt dus de BX600FW van Epson met deze inkt. (Alles oké met dit ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IQ papier met de orange letter van Colruyt is een heel goede papier voor uw printer.

Ik gebruik die ook.

Om dvd af te drukken hebt je een programma nodig of met Word en dan etiketten of met Nero.

DVD-R wordt minder gebruikt. tegenwoordig is dat DVD+R maar sommige DVD lezer kunnen geen DVD+R lezen.

Het klopt dat plakken op DVD minder goed is voor de DVD. Maar geen enkel DVD met of zonder etiket blijft lang goed. Om de 5 jaar de DVD opnieuw maken door backup en terug te branden is een must als je de gegevens wilt behouden. Ik maak altijd dubbel want moet er een beschadigd zijn of onleesbaar zijn dan hebt je reserve. De kans dat er twee gelijktijdig onleesbaar wordt is minimum.

De DVD etiket van Colruyt heb ik nog niet geprobeerd.

De inkt is OK en goedkoper.

Daarna is het moeilijk om nog zo'n een pakket te kopen want je zal bijvoorbeeld meer geel nodig hebben dan rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Epson zelf zegt niks van reinigingset.

Regelmatig gebeurd het dat je niet goed kan afdrukken en moet je eerst de printkoppen laten controleren en dan stelt die voor om de printkoppen te reinigen.

Dat doe je met de inkt zelf en die spuit dan inkt door de kanalen.

Dat kost geld want je verbruikt inkt om te reinigen.

Nu hebben ze reinigingset om op een goedkopere manier te reinigen.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik daar voor moet denken.

Ik had vroeger 2 verschillende Epson printer gehad waarvan je de koppen moet reinigen. Dat deed ik toen met de inkt zelf. Moet wel toegeven dat zoiets toch wel wat inkt verbruikt.

Je moet wel zorgen als je nieuwe inkt insteekt dat je alles klaar hebt en dan vlug mogelijk de oude uit en de nieuwe erin.

Spoelen doe je alleen als het nodig is.

Anderzijds vind ik wel veel werk.

Oude inkt eruit en dan reinigingset erin en reinigen en dan reinigingset eruit en dan nieuwe inkt erin. Ze beweren dat uw printer langer uithoudt.

Moeilijk te zeggen. Ik kan dit wel zeggen. Bij beiden Epson printer had ik meer dan 50.000 bladzijde afgedrukt zonder reinigingset. En bij geen van beide was de oorzaak dat de printkopkanalen verstopt was maar gewoon versleten afgedrukt.

Ik zou het zo zeggen:

Gebruikt je de printer niet alle dagen en u druk ook niet veel af dan is het beste om reinigingset te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.