Ga naar inhoud

Start wel op maar geen toetsenbord en muis

miriyawalé

Aanbevolen berichten

Ik werk in een "mediatheek" :pcguru::pcguru: in een jongerencentrum in West-Afrika en daar hebben we dus oude computers.

Vanmorgen wilden we de computer aandoen en we merkten toen we ctr alt del in moesten typen dat het toetsenbord niets meer deed. :s

De muis nog wel. Opnieuwopstarten dus en steeds geen toetsenbord, ook een andere niet. De muis deed het op een gegeven moment ook niet meer.:bawling:

Het gekke is er komt geen enkele foutmelding. Alleen kan je niet in het systeem komen zonder toetsenbord. Als hij opstart raast hij door de eerste schermen heen. Je ziet nix, hij geeft ook gewoon een systeempiep.

Al geprobeert een opstartdiskette erin te doen maar hij gaat gewoon naar

de harde schijf. Al geprobeert de harde schijf los te maken of hij dan naar de diskette wil, maar nee, zegt: no disk en type enter, maaar dat kan ik dus niet. We hebben de hele computer stofvrij geblazen en van binnen alles gecontroleerd.

Ook geprobeert om een usb externe cd rom te starten met win2000 erop maar nee hij start gewoon op van de harde schijf tot die blijft hangen bij ctr alt del.

De cd speler van de computer is stuk, ik zou nog een andere interne er aan kunnen hangen?

Verder heb ik geen mogelijkheden meer, ja en een usb muis? want een usb toetsenbord hebben we hier niet.

Het lijkt me dat de ingangen van de muis niet stuk zijn dat zou hij toch aan moeten geven, en gister deed alles het nog. Vanochtend gaf hij maar heel even rode lichtjes (het toetsenbord) en nu ook niet meer.

Wat kan he zijn? De comp is wel oud, 950 MHZ, maar hier voor de jongeren een belangrijk leerapparaat.

Alvast bedankt

Janette :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor je antwoord. maar dat hebben we wel 10 x gedaan. Met opstarten en zonder. Of de muis en toetsenbord nu wel of niet aangesloten zijn, win2000 start gewoon op zonder ook maar iets te melden het stopt op het moment dat er ctr alt del ingetoetst moet worden en dat kan dus niet.

Weet u daar iets op? Zoiets heb ik nog nooit eerder beleeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.