Ga naar inhoud

probleem met outlook express

Sjoerd Wolff

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 vragen:

Ik kreeg op een gegeven moment een vraag bij het opstarten van outlook express of ik mijn bestanden wilde laten comprimeren.

Ik gaf daarop bevestigend antwoord omdat dit schijfruimte zou opleveren.

Nadat dit was gebeurd keek ik weer op mijn PostIN bakje en bemerkte dat al mijn PostIN berichten verdwenen waren. Hoe kan ik dit weer terughalen of is dit niet mogelijk?

Mijn volgende vraag is:

Ik heb mij aangemeld bij outlook express als account hoofdidentiteit en mijn vrouw als andere identiteit met een eigen account.

Nou kan sinds kort mijn vrouw haar eigen e-mail niet meer ontvangen, maar komt deze e-mail op mijn account terecht.

Is dit ook weer terug te draaien en mijn vraag is dan, hoe?

Zou u mij hiermee kunnen helpen?

m.vr.gr.Sjoerd Wolff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb 2 vragen:

Ik kreeg op een gegeven moment een vraag bij het opstarten van outlook express of ik mijn bestanden wilde laten comprimeren.

Ik gaf daarop bevestigend antwoord omdat dit schijfruimte zou opleveren.

Nadat dit was gebeurd keek ik weer op mijn PostIN bakje en bemerkte dat al mijn PostIN berichten verdwenen waren. Hoe kan ik dit weer terughalen of is dit niet mogelijk?

Mijn volgende vraag is:

Ik heb mij aangemeld bij outlook express als account hoofdidentiteit en mijn vrouw als andere identiteit met een eigen account.

Nou kan sinds kort mijn vrouw haar eigen e-mail niet meer ontvangen, maar komt deze e-mail op mijn account terecht.

Is dit ook weer terug te draaien en mijn vraag is dan, hoe?

Zou u mij hiermee kunnen helpen?

m.vr.gr.Sjoerd Wolff

Ik heb inderdaad in de Prullenbak een aantal bestanden PostvakIN.bak gevonden.

Kunt u mij ook zeggen hoe ik deze bestanden weer in OE krijg?

Ik zou daarover graag wat duidelijke aanwijzingen voor willen krijgen.

groetjes Sjoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestanden van OE bevinden zich normaal op deze standaardlocatie C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express en zijn van het type .dbx. Deze kan je enkel zien indien je de "verborgen bestanden" hebt zichtbaar gemaakt.

Wil je nu de gecomprimeerde bestanden terugzetten, dan wijzig je de meest recente map PostvakIN.bak van naam naar PostvakIN.dbx en breng je deze via kopiëren/plakken naar de map Outlook Express (op de hierboven aangeduide locatie). En dan zouden je berichten terug in OE zichtbaar moeten zijn. Indien ook je andere bestanden (of mappen) mochten verdwenen zijn, doe je hetzelfde voor alle andere mappen en zeker ook voor het bestand Folders.bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestanden van OE bevinden zich normaal op deze standaardlocatie C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express en zijn van het type .dbx. Deze kan je enkel zien indien je de "verborgen bestanden" hebt zichtbaar gemaakt.

Wil je nu de gecomprimeerde bestanden terugzetten, dan wijzig je de meest recente map PostvakIN.bak van naam naar PostvakIN.dbx en breng je deze via kopiëren/plakken naar de map Outlook Express (op de hierboven aangeduide locatie). En dan zouden je berichten terug in OE zichtbaar moeten zijn. Indien ook je andere bestanden (of mappen) mochten verdwenen zijn, doe je hetzelfde voor alle andere mappen en zeker ook voor het bestand Folders.bak.

Hallo Kape,

Ik heb nu de map C:\Documents and Settings met de verborgen bestanden zichtbaar gemaakt.Er staan hier ook bestanden met .bak en .dbx in

U zegt nu dat ik de gecomprimeerde bestanden terug moet zetten.Maar waar vanuit en hoe? Ik begrijp dat er ergens een map PostvakIN.bak (recent) moet staan en dat ik deze moet wijzigen in een .dbx bestand.

Maar misschien kunt u stap voor stap uit leggen hoe ik dit moet doen, of aangeven waar ik deze instructies kan vinden.

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen,

m.vr.gr.Sjoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je - vóór we met de instructies beginnen - eens kunnen melden welke bestanden (.bak en .dbx) er momenteel allemaal in die map van Outlook Express staan ? Om zeker te zijn dat we geen fouten maken :-)

hierbij de bestandjes:

Concepten,Folders,Offine,Pop3uidl,PostvakIN,PostvakUIT,verwijderde items,en verzonden items zijn allemaal .dbx bestanden en concepten.bak,folders.bak,offine.bak,pop3uidl.bak

,postvakIN.bak,PostvakUIT.bak,Verwijderde items.bak en verzonden items.bak zijn allemaal .bak bestanden

gr.sjoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit. Nu de volgende vraag : kan je eens bekijken bij bvb. PostvakIN op welke data deze bestanden bemaakt zijn. Dus zowel voor de .dbx. als .bak-bestanden in de map Outlook Express, maar ook bij de .bak-bestanden in de prullenbak. We moeten immers de optimale keuze maken om de juiste berichten te kunnen oppikken. De aanmaakdatum kan je vinden door rechtsklikken bij "eigenschappen" bvb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.