Ga naar inhoud

Welke combinatie GPU en CPU werkt en welke niet?

Aanbevolen berichten

Maar jij wilt rekensommetjes etc om uit te rekenen of er een bottleneck is en dat kan gewoonweg niet.

Kijk, 'kan gewoonweg niet' snap ik meteen wat betreft een cijfermatige uitleg. Die kenniswens stap ik dan dus per direct vanaf.

Wel nog wat uitleg mbt je terminologie ajb want uitdrukkingen als MT/s en CL7 ben ik niet bekend mee. Daarnaast snap ik nog niet waarom een MHz van 4000 beter zou zijn als een van 5200 omdat de laatste (met mijn kennisniveau van een pinda) sneller lijkt.

Waarom wordt mijn processor trouwens tegengehouden als ik Hypertransport 3.0 zou nemen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moederbord ondersteunt 5200MT/s MAAR je processor is gelimiteerd tot 4000MT/s.

Als je nou een processor had die wel 5200MT/s heeft en een moederbord dat maar 4000MT/s heeft word die processor tegen gehouden omdat die niet op volle kracht kan werken eigenlijk.

Maar in de praktijk kan je beter op de site van de moederbord fabrikant kijken in de "Cpu support list" of jou cpu ondersteund word als dat zo is, is het geen enkel probleem!

CL= Cas Latency dat zijn de timings het fijne weet ik hier ook niet echt van.

Maar het is de vertraging waarmee ram geheugen werkt.

Hoe minder vertraging hoe beter, dus een vertraging van 7 is beter als eentje van 9.

Wat nog wel telt is het volgende: Je hebt ram op 1333Mhz en CL7. Of je hebt op 1600Mhz en CL8 dit presteert meestal ongeveer gelijk.

Maar Phenom houd eerder van lagere timings en niet zo van 1600Mhz, dus is 1333Mhz met een CL7 of lager idiaal!

Hypertransport 3.0 houd je processor juist niet tegen, HT3.0 geeft 5200MT/s terwijl HT2.0 of HT1.0 minder geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Aarondk1 verteld is zeer correct. Alleen was ik nog aan het twijfelen tussen Gigabyte en MSI omdat Gigabyte technisch beter is van kwaliteit maar daar staat tegenover dat MSI veel beter is op andere gebieden.

Dus hebt je voldoende informatie van Aarondk1 gekregen.

Aaronk1,

Waarom koos je voor 790GX en niet voor 790FX?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.