Ga naar inhoud

Internet 2e pc - Cross cable

Heavenleigh

Aanbevolen berichten

Na formatteren heb ik een probleem met de internet verbinding op de 2e PC. De PC's zijn verbonden met een cross cable en heb op de eerste pc twee netwerk kaarten.

Op PC 1:

Instellingen netwerk Internet:

IP-adres 172.19.3.2

Subnetmasker 255.255.0.0

Standaardgateway 172.19.3.1

DHCP-server 172.19.3.1

DNS-server 172.19.3.1

Instellingen netwerk naar 2e PC:

IP-adres 169.254.116.190

Subnetmasker 255.255.0.0

Standaardgateway 172.19.3.1

DNS-server 172.19.3.1

Op PC 2:

IP-adres 169.254.116.189

Subnetmasker 255.255.0.0

Standaardgateway 169.254.116.190

DNS-server 172.19.3.1

De twee PC's zien elkaar wel, ik kan gewoon bij gedeelde mappen op beide PC's maar verbinden met de server op 2e PC is onmogelijk wegens een DNS fout. Ik heb voor mij alle mogelijke variaties al uitgeprobeerd, maar niets helpt.

N.B. Op beide PC's heb ik Norton 360, en elkaar netwerk volledig vertrouwd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DNS is fout.

Zet de PC1 op automatisch IP.

Ga dan naar start

klik op uitvoeren (zoekopdracht bij Vista)

Typ cmd

Typ nu ipconfig /all (ipconfig spatie /all)

Nu ziet je DNS en die ziet dan totaal anders dan de uwe 172.19.3.1

Want je kunt niet DNS als fysieke IP adres geven.

DNS is niet anders dan het adres van uw provider.

Maar nu we toch hierover hebben moet ik wel vaststellen dat u op een vrij oude manier doet. Waarom gebruikt je geen router of een switcher?

Nu moet de enen PC eerst via de ander PC op internet gaan en dat is belastend voor de eerste PC.

Waarschijnlijk is uw eerste PC rechtstreeks verbonden met de modem.

Het zou beter zijn om een router of draadloos router tussen te zetten voor de veiligheid. Je kan ook kiezen voor internet via de stopcontact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord. De verbinding naar het internet (de eerste) staat op automatisch. De DNS daarop staat juist daarop, vandaar dat ik hetzelfde bij de tweede verbinding heb gezet. Heb al eerder geprobeerd om ook de verbinding naar PC 2 automatisch te zetten, maar dat gaat niet goed, daarom heb ik die met de hand geconfigureerd.

Dat ik het op de vrij oude manier de verbinding heb heeft u helemaal gelijk in. Wijd het maar aan zuinigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.