Ga naar inhoud

Aankoop OS

Airandius

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over de aankoop van een Windows.

Op de computer die ik graag wil kopen zit een Windows Vista Buisness.

Mijn vraag is kan ik op deze OS ook gewoon programma's zoals 3dMax06 en Photoshop draaien? Kan ik hier ook muziek op spelen en films?

Ik had al gekeken op Windows Vista: Compare editions maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de computer gebruikt voor algemeen gebruikt dan neemt je het beste Prenium.

Business is meer bedoeld voor zakenmensen en zou ik niet aanraden.

Als je toch meer wilt met de computer kies dan voor Ultimate en dan hebt je alles.

Nota: als je nu koopt hebt je recht op een coupon voor Windows 7 die in Oktober 2009 uitkomt tenminste als er niks tussen komt.

Nu hebt je bij Vista 32 bits en 64 bits.

Bij 32 bits werkt zo goed als alles maar bij 64 bits is dat wat anders.

Je moet alleen opletten dat vooral bij programma 64 bits aankunnen wat meestal ook zo is. Alleen de oude programma zullen het moeilijk mee hebben. Bij veel games is er weinig problemen mee behalve de oudere games.

Maar 64 bits is ook sneller.

Kies je voor 64 bits dan moet de geheugen ook minimaal 4 GB zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, de laptop heeft alleen business (geen optie voor Windows 7), de enige laptop daarna die met premium komt is veel slechter en zelfs duurder.

Dus maakt het heel veel uit? Of is business echt heel slecht?

(Ik hoef alleen te weten of ik er muziek, films op kan af spelen en kan branden (dus als er brander in zit kan ik dan branden) en dat programma's zoals photoshop en 3Dmax5 of 6 erop past.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het verkeerd begrepen want ik dacht dat je nog moet kopen.

Als de laptop beter is dan de andere dan zou ik dat ook kopen.

Business is geen slechte Windows maar als je die apart moest kopen dan zou ik niet kopen. Voor de rest is het geen probleem.

Maar die coupon zou ik wel afdwingen want daar hebt je recht op en dat heeft Microsoft zo bepaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.