Ga naar inhoud

[OPGELOST] svchost.exe toepassingsfout

blus83

Aanbevolen berichten

Continu krijg ik de melding svchost.exe - Toepassingsfout. (zie bijlage). Het pop-up scherm blijft irritant in beeld staan. Als ik op OK of Annuleren klik, dan is het scherm weg, maar na anderhalve minuut dan komt die melding weer. Ik schuif het schermpje maar zo ver als mogelijk buiten beeld, maar het begint me behoorlijk de keel uit te hangen. Ik heb al wat op rondgezocht, maar geen definitieve oplossing gevonden. Het moet ook niet te moeilijk worden, want ik ben vooral een gebruiker van de PC en heb weinig verstand van het beheer van een PC. Maar omdat dat toch iemand moet doen, doe ik het maar. Hopelijk is er iemand die mij kan helpen om van dit probleem af te komen.

post-10342-1417703856,5054_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat die svchost.exe voor een aantal verschillende zaken gebruikt wordt door het windows-systeem. Het zal dus niet makkelijk zijn om te achterhalen welke actie dit probleem veroorzaakt.

Probeer een gedetaillerd verslag te maken van wat je doet en hoe de pc reageert van het moment dat je hem aanzet tot het moment dat de foutmelding verschijnt.

Wat start automatish mee op met windows, wat start je zelf op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat er melding wordt gemaakt van podmena. Heb je dit zelf geinstalleerd?

Zo ja, wat is dit voor een programma.

Indien niet, heb je een trojan infectie.

Wat nooit kwaad kan is een logje maken met Hijackthis en dit log dan posten met je volgende bericht.

http://www.pc-helpforum.be/f163/hjt-logje-aanmaken-hoe-lees-het-9594/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Podmena voor een programma is, weet ik niet. Heb geen idee of ik het (ooit) zelf heb geinstalleerd, maar het zegt me in elk geval niets.

Er staat een lege map Podmena (30-06-09) in Program Files op de C-schijf. Een scan met AntiVir op deze map levert dan ook geen niets op.

Het log-bestand waar je om vroeg, heb ik als bijlage toegevoegd.

PS ik ben blij dat er iemand is die me helpt. :-)

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O16 - DPF: {C4925E65-7A1E-11D2-8BB4-00A0C9CC72C3} (Virtools WebPlayer Class) - http://a532.g.akamai.net/7/532/6712/6c5b0a1ae398e3/player.virtools.com/downloads /player/Install2.5/Installer.exe

O24 - Desktop Component 0: (no name) - http://www.wetteronline.de/daten/radar/ddlnw/vie.gif?53000d90f534a577f34265f22c5 bdf6b&LANG=de

O24 - Desktop Component 1: (no name) - file:///C:/DOCUME~1/Wim/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.jpg

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend heb ik een Windows-update geinstalleerd en nadat ik de PC opnieuw had gestart, kwam de SVCHOST.exe toepassingsfoutmelding niet meer terug! :-):-):-):-):-) Na het opstarten kreeg ik nog een melding dat er een virus was gevonden en verwijderd (koobface o.i.d.) door een Windows beveiligingsprogramma.

Ik wil je bedanken voor de moeite die je hebt genomen om me te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.